Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid
mvh
11 månader och 1 vecka efter registrering (9,5 mån efter intervju) fick vi igår ett pos beslut om UT från MIG i Örebro.
Jag blev aldrig kallad på intervju själv.
En lång väntan är äntligen över
Sant.
Men men jag sa inget om intervjun alls. Och sa inte du att du väntat i 14 månader? Den jag citerade har väntat i två.
Ska vi alla låtsas som om denna processen går snabbt?
Vem vet du som har ansökt med papper som har fått svar snabbt? Falska förhoppningar cowboy.
Jag menade inte att jag visste för migrationsverket är fan en gåta, men om man tror att det ska gå snabbt så kan man lätt bli bitter.
Du låter ju inte så jävla glad 14 månader senare...
Hej.
vi søkte om UT 21/5-14.
Har fått brev om komplettering om vi kan sende mer om inkomst pga jeg er student.
Vi er gift (over 4 år) og har 2 små barn sammen.
Jeg har leilighet i Norge og har utbetalt ca 24.000 pr mnd og 8400 i boende inkl alt. Vil dette rekke?
måtte også svare på en frågeformular på flere sider. Sendte også med mange bilder.
Sendte brevet i dag. Tror ikke vi mangler noe nå.
Tror dere det vil ta lang tid på å få beslut?
enhet er BODEN.
Takk for svar.
er UT enligt Svenske regler
Protestlista är skapad. Gå in på http://namninsamling.se/index.php och sök sedan efter Protestlista över migrationsverkets handläggningstider.
Lycka till.
Hej!
Läste igenom en del av era kommentarer och såg att de har öppnat ärenden från mitten augusti? Gäller det en specifik enhet eller ser det likadant ut i landet?
Vi har vart registrerade hos MIG sedan 19 augusti, min make gick på intervju 20 november. Och det blev ju en pappersansökan. MEN efter hans intervju står det stilla. Inte hört ett ord sedan dess och det har heller inte skett något nytt i vårt ärende. För övrigt ligger vårt ärende hos enheten i Göteborg, och när jag ringer dit säger de endast att väntetiden är ca. 18 månader. Vi har alltså väntat i 9 månader nu, och enligt dem är det 9 månader kvar? Någon som vet mer eller har liknande erfarenhet som jag?
Jo samma här, jag är också tidigare än honom, och försöker komma fram till telefonkön.