Inlägg från: Anonym (Anonym svag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym svag)

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Anonym (förbannad) skrev 2015-03-24 16:44:10 följande:

hej alla..
    Jag är så förbannad på migrationsverkets system..
    Min fru hade intevju den 1 februari.Inte beslut fortfarande, ringer upp min handläggare, som pratar väldigt surt o säger är det något du vill berätta som ja inte vet.. ja vet helt paff och chockad,, vad ska ja göra nu?? Hur fan kan de ta så långt tid att få beslut.
    Rynkar på näsan

Hej
    Förstår över huvud taget inte hur de arbetar och varför de inte verkar arbeta efter ett och samma system. Vi ansökte online 17 November och fick mail om att boka intervju i mitten på December. Då hade vi handläggare fick vi veta genom ambassaden. Intervju 13 Januari och efter det hamnade vi hos en assistent på samma enhet Norrköping. Denna informationen fick vi också ifrån ambassaden. I mitten på förra månaden flyttades vi till annan enhet och då hade vi en handläggare som kallas för ansvarig handläggare som inte alls kan ge oss uppgift på när vi kan få beslut. Så många frågor men inga svar.
  • Anonym (Anonym svag)
    Anonym (va??) skrev 2015-04-01 17:33:08 följande:
    http://www.metro.se/nyheter/ny-rapport-karleken-far-invandrare-att-stanna-kvar-i-sverige/EVHocA!UaOGhcn5kPA9U/

Denna gjorde mig mest förbannad när jag läste den på morgontåget. Väntetiderna ordas det ingenting om.
    Varken väntetider eller det omänskliga sätt detta hanteras på att man inte ens kan få komma på besök under väntetiden. Detta borde komma ut i media på något vis och uppmärksammas. Som någon skrev tidigare var denna regel kanske att acceptera om väntetiden var 3 månader men inte numera. kan de inte minska väntetiderna tycker man de borde rucka på dessa regler om besök åtminstone. Det är inte alltid partnern i Sverige har möjlighet att åka av många olika skäl.
Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid