Inlägg från: Anonym (Anonyma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonyma)

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Anonym (va??) skrev 2015-02-21 17:03:59 följande:

Hur har det gått för er, inget svar än? Ni ansökte ju i juli!

Skulle inte förvåna mig om inget händer, jag tror verkligen inte de följer exakta inkomstdatum, det har en betydelse såklart men det är mycket annat som kräver utredning så därför är det här med ankomsttid för ansökan inte en så pålitlig källa.
  • Anonym (Anonyma)
    trött usa pendlare skrev 2015-02-19 20:23:08 följande:

Tack så mycket!

Det känns helt underbart vi har haft ett distans förhållande nu i närmare 3 år och den senaste tiden har tärt extremt mycket på oss och våran relation då mina semester dagar tog slut för flera månader sen...

Det är verkligen tortyr det som MIG. sysslar med och jag hoppas inerligt att det snart är slut!

Vi ansökte sista Aug och ligger på Växjö enheten

Ni då?

Det ska jag definitivt! 

TACK!

trött usa pendlare skrev 2015-02-19 20:23:08 följande:

Tack så mycket!

Det känns helt underbart vi har haft ett distans förhållande nu i närmare 3 år och den senaste tiden har tärt extremt mycket på oss och våran relation då mina semester dagar tog slut för flera månader sen...

Det är verkligen tortyr det som MIG. sysslar med och jag hoppas inerligt att det snart är slut!

Vi ansökte sista Aug och ligger på Växjö enheten

Ni då?

Det ska jag definitivt! 

TACK!

Hej! Har din partner gjort intervjun än? :) Hur går det? Hoppas allt går bra för er!
  • Anonym (Anonyma)
    Anonym (va??) skrev 2015-03-04 12:58:05 följande:

Har väntat mer än en månad på beslut efter intervju nu. Ingenting. Alltså detta är skit. Är snart förbi 7 månaders väntetid.

Hej, frustrerande att ha gjort intervjun o nu vänta på beslut! Vilken enhet har ni ärendet hos? Samt land som ni söker ifrån? Hoppas det går snabbt, har ni ringt?
  • Anonym (Anonyma)
    lelele skrev 2015-03-04 13:46:44 följande:

Jag är snart i 8 månader. Väntar också på beslut och enligt de så håller de med ärende som kommer in i juli 2014. Jag ansökte i mitten av juli så det lär vara min tur snart.

Fyfan för oss som fortfarande avvaktar intervjutid är detta en reality check! Att det ska behöva ta så långt tid!!!!! Ja eller nej liksom. Vilken enhet har ert ärende? Och vilket land? Frågade personen innan också, alltid bra att dela info om ni vill då vissa har samma enhet och inklusive samma land som man ansöker ifrån. Hoppas något händer snart!!!!
  • Anonym (Anonyma)
    Anonym (va??) skrev 2015-03-04 14:11:24 följande:

Alltid bra att dela info, ja. Ändå ser det inte ut som om du delar med dig så mycket anonyma?!

Man ska väl dela med sig relevant info inte onödiga kommentarer, som dina! Jag ansökte en månad sedan, 2 februari om du nu är så nyfiken, som jag skrev långt tillbaka. Är ändå på tråden för att se utveckling och vad som lär vänta mig och min flickvän. är det de du vill veta herr/fru anonym 2? Så vitt jag vet är du lika anonym!
  • Anonym (Anonyma)
    jessib skrev 2015-03-06 11:00:57 följande:

Alltså... nu började jag oroa mig. Min fästman har haft UT i 1 år i Sverige men nekades 1 års förlängning, sedan nekades han 2 besöksvisum pga detta, de tyckte inte vi kunde bevisa att han faktiskt skulle åka hem igen. Tror ni detta kommer komplicera vårt fall? För isåfall åker jag dit i påsk.

Hej! Fan då, varför nekades han förlängning? Vad var motiveringen? Man sitter och oroar sig över UT men tänker inte ens på att man kan bli nekad eller nekad förlängning. :(

Ledsen att höra
  • Anonym (Anonyma)
    Lambie skrev 2015-03-24 18:36:41 följande:
    Tyvärr tar det lång tid... Olika för alla, men jag och min pojkvän går nu iallafall in i elfte månaden. :(
    Kan inte förstå att ni är inne på månad 11 de har snart gått ett år. Även om de säger att det är 14-16 månaders väntetid, ni har ju redan gjort intervjun! Hur länge sen var det han gick på sin intervju? Var det webb ansökan eller pappersansökan? 
    Fick ni komplettera? Har han varit asylsökande eller gift innan? Även om väntetiderna är långa så förstår jag inte varför erat ska falla i den långa väntetiden... Man är själv rädd att samma sak ska hända med ens egna fall det är därför jag ställer jag så många frågor *om det är ok?
    Kan du komma på nån anledning till er långa väntetid? Om det gjordes genom pappersansökan så kanske det har lite med saken att göra. Man hoppas att ni får ett beslut så fort som möjligt.
  • Anonym (Anonyma)
    cecilin skrev 2015-04-15 06:36:31 följande:

Fast nej - de kan ju seriöst inte prioritera nya ärenden från tex 1a april 2015 när det finns folk med komplett ansökan som väntat snart ett år. Vad hände med väntetid och att ta ansökningar månad för månad?

Jag tror detta är de nya väntetiderna som ska gälla alla ärenden men det var väl otroligt dumt att göra dem offentliga nu.

Jag ska ringa idag, jävla lotteri.

Go morron! Borde gälla alla ska man tycka när min flickvän ringde måndag hon frågade hur andra som ansökt senare kunde få intervju-email så fort och de sa att i vissa fall kan de anse att det är nödvändigt och det var svaret min tjej fick de gör som de vill :( :( 
  • Anonym (Anonyma)
    ArthurMouse skrev 2015-07-15 13:31:33 följande:

Vet du hur jag ska lyckas få kundtjänst att komma med ett ''Ja han får komma till Sverige med sina 90 dagar''? :)

Jag tror det bästa är att fråga genom mail för då har du det på papper. Men om din kille är från Kanada så har han rätt att komma hit! Han får vara här som turist!
Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid