Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid
Hur har det gått för er, inget svar än? Ni ansökte ju i juli!
Hur har det gått för er, inget svar än? Ni ansökte ju i juli!
Tack så mycket!
Det känns helt underbart vi har haft ett distans förhållande nu i närmare 3 år och den senaste tiden har tärt extremt mycket på oss och våran relation då mina semester dagar tog slut för flera månader sen...
Det är verkligen tortyr det som MIG. sysslar med och jag hoppas inerligt att det snart är slut!
Vi ansökte sista Aug och ligger på Växjö enheten
Ni då?
Det ska jag definitivt!
TACK!
Tack så mycket!
Det känns helt underbart vi har haft ett distans förhållande nu i närmare 3 år och den senaste tiden har tärt extremt mycket på oss och våran relation då mina semester dagar tog slut för flera månader sen...
Det är verkligen tortyr det som MIG. sysslar med och jag hoppas inerligt att det snart är slut!
Vi ansökte sista Aug och ligger på Växjö enheten
Ni då?
Det ska jag definitivt!
TACK!
Har väntat mer än en månad på beslut efter intervju nu. Ingenting. Alltså detta är skit. Är snart förbi 7 månaders väntetid.
Jag är snart i 8 månader. Väntar också på beslut och enligt de så håller de med ärende som kommer in i juli 2014. Jag ansökte i mitten av juli så det lär vara min tur snart.
Alltid bra att dela info, ja. Ändå ser det inte ut som om du delar med dig så mycket anonyma?!
Alltså... nu började jag oroa mig. Min fästman har haft UT i 1 år i Sverige men nekades 1 års förlängning, sedan nekades han 2 besöksvisum pga detta, de tyckte inte vi kunde bevisa att han faktiskt skulle åka hem igen. Tror ni detta kommer komplicera vårt fall? För isåfall åker jag dit i påsk.
Fast nej - de kan ju seriöst inte prioritera nya ärenden från tex 1a april 2015 när det finns folk med komplett ansökan som väntat snart ett år. Vad hände med väntetid och att ta ansökningar månad för månad?
Jag tror detta är de nya väntetiderna som ska gälla alla ärenden men det var väl otroligt dumt att göra dem offentliga nu.
Jag ska ringa idag, jävla lotteri.
Vet du hur jag ska lyckas få kundtjänst att komma med ett ''Ja han får komma till Sverige med sina 90 dagar''? :)