Donna90 skrev 2015-05-11 11:45:03 följande:
WOW gud va kul :)
Stort grattis, kan inte fatta att ni behövde vänta så lite. Vilken enhet tillhörde ni?
cecilin skrev 2015-05-11 12:17:12 följande:
Grattis! Vilket mirakel. Snälla säg att ni hade förtur annars kommer jag bli galen. Vilken enhet tillhörde ni?
Ellaa skrev 2015-05-11 14:01:21 följande:
Wow! Vad underbart! Vilken tur ni verkligen har.... Grattis!
Bor ni i USA just nu? Kul början på försommaren för Er :)
Vilken enhet tillhörde ni? Jag hoppas resten är lika snabba på
att ta beslut!
Baban skrev 2015-05-11 14:41:28 följande:
Grattis grattis
Jag tror du är företag ägare så därför fick snabb besked,
Min brorsan företag ägare och hans fru fick besked inom 40 dagar ( papparsansökan )
Det va förre året enhet Sundsvall .
Är du företag ägare?
cecilin skrev 2015-05-11 14:38:25 följande:
Ja någon är det som snackar skit. Det här är det enda fallet jag har sett som har "gått före" oss i kön även om jag tidigare har läst om flera fall förra året där Migv inte gick på ansökningsdatum.
Ovanstående ansökan med bifall borde ju ha tagit minst 4-9 månader iom att de hade intervju plus komplettering. 1,5 månad låter lite för bra för att vara sant.
De har noterat att jag har ringt sex gånger om vårt ärende, dock är det betydligt fler.. Varför gör dem det om de ändå går på ansökningsdatum? Tror ni att det har någon betydelse om man ringer eller inte?
Tack!!
Och nej, ingen förtur av något slag utan snarare endast tur skulle jag gissa. Jag vet faktiskt inte vilken enhet vi tillhörde, då allt gick så snabbt.
Och nej, det är bara han som bor i USA. Vi har haft långdistans i snart två år, så det känns helt fantastiskt att han äntligen kan flytta hit till Sverige. Ingen av oss är heller företagsägare, utan vi ansökte "planerar att gifta sig eller bli sambo"-uppehållstillståndet.
Jag kan säga att även jag tycker att det här låter för bra för att vara sant (dock var kompletteringen snarare ett förtydligande av något vi hade skrivit i ansökan än en riktig komplettering, vet inte om det påverkar något)!!! Idag var även första dagen jag själv tog initiativet till att kontakta Migrationsverket, så i vårt fall hade det i alla fall ingen betydelse.
Lycka till alla ni andra som också väntar!!