• guest94

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Vi sökte 15:e okt, vet inte vart vi hamnade då jag inte brytt mig om att fråga, kanske för att jag inte vill veta om man hamnat nånstans som har rykte att vara långsamma. *shrug*

Jo precis, vi är precis förbi 5½ så man hoppas ju att det skall komma närsomhelst nu, iaf inom 2 veckor... men å andra sidan vågar man ju inte hoppas på nånting. Bara tråkigt att man blir så himla bitter, inte minst pga deras prioriteringar. Univesitetsutbildad sjuksköterska från ett västerländskt land? Nej, stå i kö i 1½ år medan vi tar in lite outbildade krigsflyktingar som kommer ta åratal att integrera. Vad det någon som sa att vården skriker efter personal? Måste varit en inbillning... Jag tycker inte illa om invandrare (min flickvän är från en annan värdsdel ffs) men prioriteringar liksom... Ja, jag är bitter, ursäkta.

Jag tror dock inte riktigt på att köerna kommer att minska särskilt mycket, de har ökat varje år sedan... alltid? Och det är innan Syrien. Ju mer man involverar sig i ämnet och tar reda på saker desto mera förstår man att hela systemet är trasigt och kan bara skratta åt det. Migga_X etc är intressant att läsa...

Alla som väntar i kö, hoppas på ett snabbt resultat men förvänta er inte det, stor chans för att ni blir besvikna.

Hoppas alla får ett snabbt resultat!

Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid