Inlägg från: Anonym (förbannad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förbannad)

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

hej alla..
    Jag är så förbannad på migrationsverkets system..
    Min fru hade intevju den 1 februari.Inte beslut fortfarande, ringer upp min handläggare, som pratar väldigt surt o säger är det något du vill berätta som ja inte vet.. ja vet helt paff och chockad,, vad ska ja göra nu?? Hur fan kan de ta så långt tid att få beslut.
    Rynkar på näsan

• Anonym (förbannad)

hej alla fina mäniskor.
    Skönt att vissa här förstår en.
    Jag ansökte jag via web julia 2014..
    I januari gjorde Mig om det till pappersansökan och ligger i sundsvall där ja var tvungen att komplettera.
    Jag ringer in varje vecka , för att checka att allt är i sin ordning, men nu tänker ja inte ringa mer efter hur dom pratade med mig sista ggn.
    Jag tycker att dom som jobbar där jobbar ju för oss, det ska åtminstone förstå oss och behöver inte säga så mkt men ändå ha en trevlig attityd.
    Fan har varit ledsen hela eftermiddagen fram tills nu, där ja funderar på tänk om man får avslag, vad ska man göra, ska en gubbe som sitter på Mig bestämma min framtid.
    Det känns så meningslöst allt detta..
    Värsta av allt , ja känner en som ansökte från samma land som mig och fick sin beslut 16 dagar efter ansökan då hann han med ett intervju.
    och jag sitter här o snart ha ja väntat 1 år.
    Rynkar på näsanRynkar på näsan

• Anonym (förbannad)
    z h skrev 2015-04-02 15:13:20 följande:

Hej.

Imorgon blir det 5 månader och en vecka sedan jag ansökte. Som otur får jag samna person varje gång och den personen säger alltid till mig att de jobbar med beslut för april-maj 2014 (webbansökan). Dock ber jag varje gång att få svar om just vilken månad de har kommit till för de som inte har fått email om att boka intervju än, men jag får alldrig något positivt svar antingen säger hon 14 månaders väntetid och det kan dröja långt tid efter intervjun också och till slut idag sade hon att det jag vet så finns det en ansökan från juli som inte har fått email om att boka intervju!!!! Trots att i början av mars sa en annan kvinna i samma enhet att de har börjat med september ärenden i slutet av feb.

Jag vill fråga er som har Sundsvall enheten om ni råkar också för samma kvinna varje gång och om det är samma information som jag fick?

hej!
    Jag får samma kvinna när jag ringer sundvall, otrevlig typ som ger en o samma svar aldrig något vettigt, jämfört med uppsala otroligt hjälpsamma man får nästan svar på de mesta..
    Rynkar på näsan
  • Anonym (förbannad)

heej!!
    Min fru hade sin intervjuv den 5 februari i år, inget beslut..
    Hur långt ska de ta  o göra ett beslut egentligen?? 

Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid