• MariusC

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Jag har pratat med enheten i Göteborg idag. Enligt vad de säger så verkar man behandla nu UT ansökningar regstrerade under våren 2014.
    Min japanska flickvän har registrerat sin UT ansökan i september 2014 och hade intervju i början på mars. Idag fick jag veta att det inte finns någon chans att få besult innan sommaren. Enligt personen jag har pratat med får de officielt bara säga att väntetiden är nu 18 månader. Jag ser också att man har precis "uppgraderat" väntetiden till 16 mån på Migrationverkets sida.
    Vad har det blivit av Sverige ?

• MariusC

Min flickvän är från Japan. Ansökte 13 sep 14, intervju 5 mars...inget beslut, ingen handläggare. Sista gången jag ringde till enheten i Göteborg (2 veckor sen) svarade en otrevlig kvinna som dessutom pratade dålig svenska. Hon sa att det skall ta 18 månader och att just nu behandlar de ansökningar från slutet på 2013 och början på 2014. När jag ringde samma enhet för 2 månader sen så fick jag besked att de jobbade med de som har registrerats våren 2014.
    Det är hopplöst, det känns som att prata med en myndighet i något kommunistiskt land.

Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid