• Anonym (Vafan)

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Mitt lilla företag skulle anställa 6 st från utlandet. Att få visum skulle ta en vecka enligt deras hemsida, nu har det tagit en månad. Deras ursäkt är att det kommer så många syrier så de har inte tid, WTF??

• Anonym (Vafan)

Det verkar som att migrationsverket vill skrika ut i desperation och hoppas att folk ska ropa högre, men nästan total tystnad råder då rädslan för att SD ska växa, helt otroligt hur sjukt Sverige har blivit.

• Anonym (Vafan)
    JamJam skrev 2015-04-16 15:29:27 följande:

Pratade precis med Mirre Vesterlund på Migrationsverket i Örebrpenheten och det må jag säga var den absolut mes bittra och oförskämda tant jag pratat med.
    När jag började förklara vad det kostar oss att behöva komplettera med en del uppgifter så avbryter hon mig och säger " Det där säger mig ingenting" och " det är väl inte mitt eller migrationsverkets problem om ni måste betala för att få ut vissa dokument! ???
    Får man verkligen vara så otrevlig?
    Jag bad att prata med hennes chef men han är ju på "semester" - det tycks de vara väldigt ofta de där cheferna.
    Sen när jag bad om hennes namn så sa hon " vill du ha mitt personnummer oxå?"
    Herregud!
    Det blir en JO anmälan på det här!!!!!

Klaga är meningslöst, ska du göra det måste du gå till domstol och det kan bli EXTREMT dyrt.
Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid