• Anonym (2015)

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Ringt idag och pratat med handläggaren och frågade som vanligt vart i kö står vi eller hur ärendet ser ut. Då sa han att har några ärende före! Men ni kommer får besked nu i april! Är så skit förbannad och irriterad. Visar får besked inom några månader och visa får vänta utan obestämd tid.

Själv har ansökt via webben i slutet av januari 2014 snart 15 månader. Är det någon som har ärendet i Örebro enhet och väntar så långt som jag?

• Anonym (2015)
    Ellaa skrev 2015-04-08 14:42:56 följande:
    Hej (Anonym 2015),

har ni fått komplettera under hela er ärendetid? Finns det anledning till varför ni har fått vänta 15 månader - eller har allting gått som vanligt bara att de har dragit ut på tiden?
    Vilken enhet ligger ert ärende hos? För det är sanslöst 15 månaders plus april månads väntetid!

Men lite glad för eran skull att april lär vara Er månad!
    Hoppas!
    Den enda anledningen att dem dröjer är att jag varit asyl innan jag träffade min fru. Och den största misset jag gjort är att jag återvänt mig i hemlandet där jag har ansökt ifrån. Sökte via webben med hopp att det ska inte tar så långt tid. Borde stannat kvar och levt tillsammans med min livs kärlek.
  • Anonym (2015)
    georgethepower skrev 2015-04-16 09:28:22 följande:

Hej alla,

finns nån här som har sitt ärende i Göteborg/Kållared enheten? Vet ni vilka ärende jobbar dom på nu? Jag gjorde papperssansöka 3 November 2014 och fortfarande inget besked :( 

Men du... Jag har ju ansökt via webben i slutet av januari 2014 och har inte fått besked än!
  • Anonym (2015)
    georgethepower skrev 2015-04-16 12:25:44 följande:
    Hej Anonym (2015),

ligger ditt ärende i Göteborg/ Kållared enheten?
    Nej, mitt ärende ligger i Örebro enhet!
  • Anonym (2015)
    sjömannen skrev 2015-04-16 20:20:11 följande:
    Till och med 20 år har jag själv sett. Borde ge Nobelpris. 
    Vad menar du?
  • Anonym (2015)
    z h skrev 2015-04-21 10:24:47 följande:

Tror ni att det kan finnas skillnad mellan sambo och gift? Jag börjar oroa mig för det som har skett för Elaaunna, för han har bara några foto på oss tillsammans, men har mycket foto på mig i sin mobil

Jag tror inte att det kan vara skillnad som gifta eller sambo! Tycker du att han har för lite bilder, samtallistor, flygbiljetter/ stämplar på passet. Jag skulle rekommendera dig att åk personligt till enheten där ni har ärendet och lämnar in ditt.
  • Anonym (2015)
    toufik17 skrev 2015-04-23 11:54:02 följande:
    hej,
    jag klagar inte på en veckas väntetid eller 5 månaders väntetid.
    utan det jag undrar, hur svårt kan det vara att ta ett beslut???
    om det är brist på personal så får dem se till att anställa mera personal.... lösningar finns för och minska folks lidande
    Det är deras system (politiker) att göra folk lida. Jag tror inte att det handlar om personal!! Om anknytning behöver man inte vänta 18 månader.

Helt sjukt
  • Anonym (2015)

Besked (bifall) exakt efter 16månader!!!

Enhet i örebro

• Anonym (2015)
    Göteholm2015 skrev 2015-05-26 22:34:39 följande:
    Stort grattis! 16 månader låter plågsamt länge. Själv går vi in på nionde månaden snart. Berätta gärna lite mer om själva processen och om det låg någon orsak bakom den till synes något längre väntetiden!

Igen stort grattis!!!
    Varit asylsökande innan... Därför tar processen längre än vanligt.

Vi hade en handläggare som va bra och alltid kunde vi prata med honom varje gång vi behövde något.
  • Anonym (2015)
    Ellaa skrev 2015-05-26 22:44:26 följande:
    Det kan ha varit pga Anonym (2015) har asylansökan bakomliggande... Men GRATTIS Anonym (2015) du kan verkligen säga ÄNTLIGEN!!! Grattis grattis grattis!
    Tack Ella...

Jaaaa äntligen.

Hoppas och önskar till alla er som väntar att ni får besked nu snart innan semester börjar.
Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid