• Kevin49

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

stuck in iraq skrev 2015-04-16 15:23:30 följande:

Hej people! Jag ansökte till min man den 23/10-2014 han är irakisk medborgare och jag är svensk medborgare, anyway började tappa hoppet tills jag fick intervju mailet 15/4-2015 blev lite glad så jag mailade Ambassaden i Tehran och fick en intervju tid den 16/8-2015 asså helvete tänker man bara väntar o väntar e så jävla trött på detta fan de värsta e att jag bor här med honom för att det är jobbigt med distans förhållanden ???? och ni kan tänka er hur det är att bo i irak det är ingen semester ort precis???? men jag har en fråga om jag blir gravid från honom o skickar gravidetsintyg finns det möjlighet att dem pritorer vårt ärende lite snabbare? Lr dem skiter i det och alla måste vänta i kö?

Hej!
    Först nämnde du att han är från Iraq och bor i Iraq, men sen nämnde du att Ambassaden i Tehran, Tehran är i Iran inte Iraq.
    Angående graviditet, så vet jag att det ändrar det hela och man får förtur, frågan är om du är gravid typ 4 månader och sist du var med honom så var det för 6 månader sen. då är säkert att han inte får visum alls, för att det kan leda till hedersmord.
    Skojade bara.
    Lycka till
  • Kevin49

[quote=75170133][quote-nick]stuck in iraq skrev 2015-04-16 20:08:43 följande:[/quote-nick]

Ja det finns en svensk ambassad i irak men tyvärr tar dem inte hand om ärenden så man får vända sig till närmaste grannland, men det här med graviditet kanske kan vara lösningen så vi får ett UT får se kanske det blir en liten bebis:) tack för infon

[/

Du menar att är i Iraq nu och du kan vara gravid ?

Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid