Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid
Hej people! Jag ansökte till min man den 23/10-2014 han är irakisk medborgare och jag är svensk medborgare, anyway började tappa hoppet tills jag fick intervju mailet 15/4-2015 blev lite glad så jag mailade Ambassaden i Tehran och fick en intervju tid den 16/8-2015 asså helvete tänker man bara väntar o väntar e så jävla trött på detta fan de värsta e att jag bor här med honom för att det är jobbigt med distans förhållanden ???? och ni kan tänka er hur det är att bo i irak det är ingen semester ort precis???? men jag har en fråga om jag blir gravid från honom o skickar gravidetsintyg finns det möjlighet att dem pritorer vårt ärende lite snabbare? Lr dem skiter i det och alla måste vänta i kö?
Först nämnde du att han är från Iraq och bor i Iraq, men sen nämnde du att Ambassaden i Tehran, Tehran är i Iran inte Iraq.
Angående graviditet, så vet jag att det ändrar det hela och man får förtur, frågan är om du är gravid typ 4 månader och sist du var med honom så var det för 6 månader sen. då är säkert att han inte får visum alls, för att det kan leda till hedersmord.
Skojade bara.
Lycka till