Inlägg från: Anonym (Migrationsverket lurar asylsökande) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Migrationsverket lurar asylsökande)

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Anonym (Vi väntar Beslut!!!) skrev (null) följande:

Jag själv har varit Asylsökande och de hade sagt till min Fru att om jag åker tillbaka frivill inann de skulle ta någon beslut .. Sen kunde jag änsöka .. Normalt somm alla andra .. Men jag förstår inte dettaa ..dett är även enklare att fatta att allt är så sant för oss som har redan varit i sverige vi har bott tillsamans vi har allt planerat vi har bevis tillräckligt på allt .. Då varför måste de utredda mer .. Alla säger olika och man får aldrig rätt info men .. Vi får see vad som händer ..vi redan väntar på ett beslut :) det blev 1 och halv månad redan hoppas det tar inte så långt nuu ... Varifrån kommer din man Mimmipigg???

Om du har inte åkt tillbaka till sitt hemland, gör aldrig, migrationsverket bara lura och straffa asylsökande, tillexempel när du lämna Sverige migrationsverket kommer hitta på att ta långt tid nästan 18 månader väntetider aven om du ansöka med elektronisk och dem dra ut i systemet och blir som papparsansökan pga tidigare asyl , och sen straffa dig som ge avslag och dem säger att det är skenäktenskap.

Migrationsverket har gjort med mig jag följade med regler och kommit tillbaka till hemlandet och ansökade UT från maj 2013 och efter 17 månader dem gav mig avslag och domstol också gav mig avslag och slut. Nu jag har ansökat UT igen och vänta på intervjumail.

Tänka på mig jag är i hemlandet och vänta på Ut 2,5 år.

Snälla åkar inte tillbacka annars du blir galen som mig och migrationsverket har ingen känsla, jag fick straff att väntat 17 månader men varför dem straffa min fru att låtar inte hon att få mig igen?!!!

Följa aldrig med den reglar som ( åka hemlandet )

Utan tillstånd leva med din kärlek är bäst att lämna henne 18 månader eller mer o mer.
Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid