Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid
Naabz, tråkigt att höra, jag ligger själv i Växjö. Har gått en månad sedan intervju nu.
En sak dock, ärendenumren är helt random. Liksom många andra (antar jag) har jag surfat runt och försökt hitta all information man kan, jag började söka på nummer på måfå på migrationsverkets hemsida - tänkte man kunde hitta någon som fått beslut snabbt, eller någon av dessa som säger sig ha fått svar på 2 månader eller så. Märkte dock snabbt att det inte finns någon nummerordning.
T.ex säg att
50689214 ansökte 1 augusti, inget resultat
50689215 ansökte 1 augusti, inget resultat
50689216 ansökte 15 juli, inget resultat.
Det finns ingen ordning i systemet. Det finns vissa som fått svar inom 30 dagar, men jag antar att dessa är ansökningar om förlängning, vilka måste vara klara inom 30 dagar i och med att rutan för att ansöka den är den sista månaden innan UT:t går ut. I vilket fall, det finns ett mönster att högre nummer = senare ansökan, men sen hoppar andra in överallt, och som sagt olika sorters ansökningar också. Verkar som om när ett ärende är avslutat öppnas ett nummer och en senare ansökning övertar sagt nummer. Det verkar nästan så iaf.