Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid
"Hej.
Då skall du få lite mera av mig "att bita i". Jag har själv gjort en sporadisk undersökning och plockat ut 100 olika ärenden ur deras register. Kolla och begrunda. Sedan kan man undra...
Ärende 9111231, 10000001 och 50037988."
Jag vet inte om du försöker utmana mig på något sätt eller så, men jag är på din sida. Jag ville uttrycka att systemet är ologiskt. Vad det gäller fallen du uppgav antar jag, som jag nämnde innnan att 50037988 var en ansökan om förnyelse. Dessa skulle (åtminstone fram till ett par månader sedan) vara avklarade inom 30 dagar. De kunde dessutom bara ansökas de sista 30 dagarna innan personens UT gick ut, därav vissa som fått svar inom 30 dagar. Nu verkar det som om de har ändrat detta till 3 månader dock. Jag kan ha fel, men det är så jag resonerar i.o.m. att det innan var 30 dagars svarstid på dessa fall.
Vad det gäller de 2 första.... jag kan bara hoppas på att dessa blev avbruta av någon anledning och inte tagits bort från systemet. En ansökan från 1996 är bara löjligt.
Som sagt, jag försvarar inte migverket, jag bara konstaterar trenderna jag sett.