Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid
Hej!Vet ni om det Kan ta mer än deras jä** 14 månader att fatta beslutet? Är 14 månader Max väntetid?
Hej alla
Ansökan april 2014
Intervju augusti 2014
Land Argentina
Gifta och alla dokument i ordning.
Väntar fortfarande.
Talade idag igen men Solna enheten.
Dom kan inte ge något svar när var hur, för stor arbetsbelastning säger dom. Hon tittade på vårt ärende igen och säger att den ser enkel ut och skulle ta ca 30 min att besluta? Men dom har inte tid?? Jag och min fru bara gråter.
Hej alla
Ansökan april 2014
Intervju augusti 2014
Land Argentina
Väntar fortfarande.
Dom kan inte ge något svar när var hur, för stor arbetsbelastning säger dom. Hon tittade på vårt ärende igen och säger att den ser enkel ut och skulle ta ca 30 min att besluta? Men dom har inte tid?? Jag och min fru bara gråter.
Hej alla
Ansökan april 2014
Intervju augusti 2014
Land Argentina
Väntar fortfarande.
Tack Ella!
Hoppas att ingen får vänta så länge! Och lycka till Er Alla!
Som sagt vi gjorde ansökan via webben, kompletrrade elektroniskt (svarade på 3 frågor efter hans intervju). Ringer varje vecka för att kolla läget, jag får som svar att ansökan är elektroniskt och den ser komplet ut, men det finns inga lediga handläggare.
Till mig säger de att de jobbar med ärenderna från början av april 2014, så de säger olika.
Ps: Han har aldrig sökt asyl och vi är från samma land/stad. Vi är gifta januari 2014 och känner varandra från 2005