• bengalo

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Vad mycket lugnare vi hade varit om de hade ett vettigt kösystem... t.ex nu är det 1200 ärenden före dig i kön istället för oj vi har en stor jädra hög med ärenden som vi kastar pil på för att välja. Ungefär så känns det. 
    Vi har väntat i 4 månader nu sedan vi skickade in ansökan på nätet. Frugan är amerikan och det är inga konstigheter med vårt giftermål alls. 
    Migrationsverket svarar så svävande de bara kan på frågor är min uppfattning. 
    Idag sa de att det kan ta över 9 månader då ytterligare utredning säkert kommer behövas, med det menade hon att en intervju "troligtvis" kommer behövas. Hon sa även att allt som behövs verkar finnas i ansökan. ca 80.000 ärenden ligger och skrotar där i alla fall sa hon också. Vi ansökte i slutet av februari så har vi en jävla tur kanske hon får ett intervjumail innan sommaren är över men det vågar jag inte hoppas på. 
    Det känns lite som ett lotteri eller? Att en handläggare ska råka snubbla på just vårt ärende en dag och granska och stämpla det typ. 
    Jaja behövde bara skriva lite antar jag.

Lycka till alla, nån gång händer det! Hoppas det blir snart.

Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid