• Jakob88

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Hej.

tråkigt att höra att det är så långa väntetider för få intervju mail. Jag och min Thailändska fru sökte uppehållstillstånd den 11 januari i år så vi lär ju få vänta länge än då. Hon är 32 år och jag 27 och hon har varit i Sverige hos mig så jag hade ju hoppats på ett snabbt beslut.

• Jakob88

Detta verkar ju väldigt lovande. Bara att hoppas nu då. Grattis alla som fått mail

• Jakob88

Pratade med Sundsvalls enheten idag och tjejen där sa att dem börjat skicka ut email för intervju bokning för de som sökt i November

• Jakob88
    Baban skrev 2015-04-24 17:47:10 följande:

Tack jakob88

Jag också i Sundsvall enhet , hoppas dem kan skicka ut intervju email till alla som sökte november den här månad och börja skicka ut med december och januari nästa månad .

Hoppas jag med min fru sökte i Januari så nu hoppas jag det händer något
  • Jakob88
    Anonym (Babylon) skrev 2015-05-06 12:40:10 följande:

Hej alla

Vem ansökade elektronisk ansökan slutet av december eller börja av januari?

Eller vet ni vilket ansökning datum fick intervjumail sist eller den här veckan ?

Tack

Hej.

Ansökan elektroniskt 11 januari inget mail ännu. Ansökan ligger i Sundsvall
  • Jakob88
    Anonym (Babylon) skrev 2015-05-06 14:09:14 följande:

Hej jakob88

Tack för ditt svar, jag fick en svar från thailandsforum att han ansökade 11 december och fick kompletterin mail 30 april och han kompletterar 04 maj och fick intervjumail idag 06 /05

Snart kommer vår tur, jag ansökade några dager efter dig.

Håller tummarna

Låter ju jättebra nu få vi hoppas att det går fort
  • Jakob88
    Baban skrev 2015-05-08 21:32:10 följande:

Hej jakob88

Jag också från Sundsvall,

Har du inte ringt till Sundsvalls enhet och fråga igen att dem har inte klart med skicka intervjumail till december ansökan?

Och när ska börja med januari?

Hoppas allt går fort med alla.

Hej

Har inte ringt i veckan ska ringa nästa vecka om min fru inte får något e-mail innan fredag
  • Jakob88

Äntligen händer det nått.

Ansökan 11 januari 15

Intervju mail 23 maj.

Hoppas det går fort för alla

• Jakob88
    Baban skrev 2015-05-23 18:22:04 följande:

Grattis grattis jakob88

Va bra dem jobba på lördag och söndag också härligt.

Hoppas allt går bra med er och alla.

Ja hoppas vi alla har lite tur nu
  • Jakob88

Är det nån som är mer insatt då jag bokade intervju till frun idag och fick tid 25 juni i Bangkok. Tycker det är rätt lång väntetid det med. Men men det går ju framåt iallafall. Låter ju positivt att det börjar tas beslut för september ansökningar

• Jakob88
    Jorgen skrev 2015-05-25 14:32:38 följande:

Ansökte 2014-12-28

Fick mailet om intervju + kompletteringar 2015-05-13

Intervju 2015-06-19 i Bangkok

Så det verkar vara rätt normalt att man får intervjutid en månad framåt i tiden där.

Ok. Ansökte 11-1-15. Mail den 19-5-15 men frun fick inte nått om komplettering . Hoppas det går bra för dig/ er. Och att vi alla får snabba positiva beslut
  • Jakob88
    sjömannen skrev 2015-05-25 20:12:18 följande:

Ansökte 28 november 2014. Fick mejl med kompletterande frågor och uppmaning att beställa tid på ambassad i Kiev den 28 april. Fick tid där till den 20 juli (i år )

Verkar som att det är lång väntetid överallt då med intervju, tyvärr
  • Jakob88
    Avine skrev 2015-05-27 08:34:38 följande:

Hej,

jag har följt denna tråd i några månader nu. Jag och min fästman skickade in ansökan 14 Jan 2015. Jag har läst att några utav er som ansökt samma dag fått intervjumail. Ni som fått ett sådant mail, är ni förlovade eller gifta med er partner? Vilka länder kommer era respektive ifrån?

Tack!

Hej.

Ansökan 11 januari 15 mail att boka intervju 19 maj.

Gifta. Frun är thailändska
  • Jakob88

Hej

Tänkte jag kunde uppdatera tiderna lite.

Fruns ansökan ser ut såhär.

Ansökan 11 januari 15

Intervju mail 19 maj 15

Intervju 25 juni Bkk

Så hoppas på snabbt beslut för alla nu. Även om semester säkert kommer påverka oss alla.

Ha en bra helg

Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid