Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid
Hej,
Kan ni se pa er sida vilken enhet ni tillhor?
Kommer ej fram till kundtjanst och skulle vilja ringa en enhet for lite mer tillforlitliga svar. Tack!
Hej,
Kan ni se pa er sida vilken enhet ni tillhor?
Kommer ej fram till kundtjanst och skulle vilja ringa en enhet for lite mer tillforlitliga svar. Tack!
Ansokte: 2014-12-01
Mail om intervju: 2015-04-17
Intervju: 2015-05-08
Enhet: Orebro
Gifta sedan 2012 och har gemensamt barn. Land Nya Zeeland. Och forstar ju nar jag kollar pa Excel-filen att vi kommer att fa vanta lange till.
Dock stort tack till den som tagit sig tiden att skapa Exceldokumentet eftersom det ar det enda hittills som kunnat ge mig nagon form av aning om vilken vantetid vi kan rakna med i ett best case scenario.
Örebro har sagt de tre senare ggr jag pratat med dem att de jobbar på aug-14, så det kanske stämmer? Men hur länge har de egentligen gjort det... som vanligt vägrar de att ge någon som helst uppfattning om hur länge det kan tänkas vara kvar till ens ärende plockas upp i E3. Har iaf fått två pers att antyda 12-13 mån totalt som troligt och även att erkänna att de inte förväntar sig få ökade resurser till hösten, så inget tyder på att de ska öka takten. En sa dessutom att det kommit in massor av ärenden efter augusti -14 och att detta kan göra att de heller inte kan jobba lika "snabbt" (hohohoho) månad för månad.
Jag tänker faktiskt försöka söka om förtur nu även om det nästan garanterat inte kommer att gå igenom.