• abbe73

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Hej,
    vad är JO anmälan, och när kan man gör en JO anmälan?

Min fru har har gjort 
    intervju den 13/8/14, så vi har väntat mer in 9 månader så vad rekommenderar ni vad ska jag gör?

Tack i förhand. 

• abbe73
    toufik17 skrev 2015-06-09 11:00:15 följande:

hej är det någon som har sökt i oktober månad och ansökan ligger hos Västerås enheten??

ni som är berörda, har ni fått handläggare???

//T

Hej.

Min fru gjorde en intervju i augusti förra året, jag är från Västerås så mitt ärende ligger i Västerås, har inte fått handläggare än. Varje gång ringer jag så sägs det att de handlägger ärendet från 2013 fortfarande, så tyvärr det bara och vänta :(
  • abbe73
    Ellaa skrev 2015-06-10 03:21:13 följande:

Hej! Bara för att du bor i Västerås så ska egentligen inte ditt ärende vara i Västerås, oftast blir ens ärende förflyttad eller skickad till närmaste enhet men då kan det vara pga ytterligare utredning tex något otydligt eller asylansökan som kan innebära längre väntetid. Har din fru en asylansökan bakom sig? Sökte ni via papper? Och har de bett er om mer info? Vad säger de när du ringt de? hur ser ert ärende ut? Land, osv.

Hej.

Vi ansökte via papper och min fru har ingen asylansökan bakom sig, det är mitt och hennes första ansöka, när jag ringer så säger de att håller på handlägga ärende från 2013 mer info får jag inte.

Kan jag begära att mitt ärende flyttas till nån annan tillståndsenhet?
  • abbe73

Tja.

Vad hjälper en JO-anmälan och vad ska man skriva i JO-anmälan?

• abbe73

Hej allihopa.

Idag fick jag mitt beslut äntligen få frun komma till Sverige ohhh vad jag är gladdddddd.

Ansökte 2015-08-13

Idag fick jag beslut

Västerås enhetstillstånd.

• abbe73
    Miss Honey skrev 2015-07-06 22:47:43 följande:

Hej abbe grattis till dig jag har frågor till dig fick du också göra intervju? Hade ni pappersanökan?

Hej.

Nej jag gjorde inte intervju, idag ringde handläggare och undrade om vi fortfarande är ihop inget annat. Ja vi hade pappersansökan.
Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid