Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid
Åh vad less man blir ..... Har kontakt bemötandeombudsmannen på migrationsverket, har skrivit bland annat om väntetiderna, hur de kan uppdatera väntetiderna och att kundtjänst inte har en blekaste aning om varför dom har ändrats när det fortfarande är 14 månader som gäller säger dom.. Va sjutton håller Migrationsverket på med ?! Hur kan man ens tänka tanken att ändra till 4 månader om ansökan är komplett" ... Jag har säkert hört av mig till MIG 1000 gånger och varje gång fått höra att vår ansökan är komplett, ja men varför har vi väntat i 8 månader då och inte fått beslut ännu ? Ingen verkar ha koll överhuvudtaget där längre... Och ja möjligen att dom menar 4 månader efter att man fått handläggare, men det är också olika som säger så! Vissa säger att det är från det att man skickat in ansökan och vissa säger från det att man fått handläggare.. Vad gäller egentligen? Sen att dom kan vara riktigt otrevliga när man ringer, nej usch nu börjar mitt tålamod ta slut .. Alla som blivit dåligt bemött tycker jag ska maila denna kundombudsman. Jag jobbar själv i kundtjänst på ett företag och även hur less man är och hur dålig dag man har så får man faktiskt ta och bita ihop och vara trevlig emot kunderna som ringer in och göra sitt bästa även om det inte är lätt alla gånger, om inte annat så finns det massvis med flera trevliga personer som sitter arbetslösa hemma och skulle vara oerhört tacksamma att få ett jobb! Ursäkta min vrede men nu får det vara nog, vi är flera tusen som genomlider detta tillsammans och vi vet hur jobbigt det är att inte få veta när man kan starta ett liv tillsammans med den man älskar.. Att behöva skiljas åt på flygplatsen gång på gång efter varje resa och inte veta när man kommer få ses igen..