• V70

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Har följt er i långa tid och berättelse, jag är med i flashback där. har inte skrivit här tidigare i tråden. nu säger jag att jag och min fru är gifta sen för ett år och 4 månader. vi sökte via webb. ungefär 16 månader sen. har ringt till teamledaren i västerås. nu har vi fått handläggare som jag ringt nyligen i veckan och fått veta så bör beslut kommer snart efter våra ansökan gjort slutet i juli i år om förtur för graviditet beviljat.

alltså ni som tror om gifta hjälper att få snabbt beslut, tyvärr det har blivit sämre för migverket, de har fått "återfall" igen samma från 90 talet. och den JO anmälan gjorde jag aldrig, har läst era inlägg, det bits inget, det hjälper inte...

Har fått höra om rykte, en från andra land som väntade på UT, orkade inte vänta och bestämde sig att resa till sin kära i sverige under besök, och sen hem igen fick den äntligen beslut om UT. innan snart angående plastkort märkte på Mig Verket nåt och avvaktade med plastkort, kikade in allt, såg att den har besökt i sverige under väntetiden, blev det tyvärr avslag.

Nu får ni akta er. de är som storbror och ser allt!

Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid