• Berii

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Ansökt 11 september 2014

Fåt mail : february 9 att boka tid

Haft intervju : 23 mars

Någon som vet närmast hur de funkar eftersom man är klar med intervju , hur lång det brukar tar ... :( att dom tar beslut ?!

Snart det blir 7 månader som vi väntar och inte alls braa :( :( :(

Men iallafall dom (migrations) har så mycket o göra inte deras fel heller :( :( :(

Vårt ansökning ligger i Uppsala någon som kan lite info???? :(

• Berii

Stort grattis till dig Längtasfullman :)

Så det betyder att om det är helt bra med ärendet de brukar tar beslut inom en månad hoppas jag :)

Nu blev jag förväntasfull :) :) :)

Hoppas ni får mail de som väntar på detta och de som väntar på beslut hoppas som fort som det är möjligt ..f***ck the distance är så jobbigt :( ..o vänta nästan 7 månader :(

• Berii

Man verkligen fattar ju inte så mycket om VÄNTETIDER !!!

De säget att handlägningstid är ca 4 månader !!!

Är de hela processen eller bara när handläggaren börjar o handlägga???

O den andra 4-9 månader .. Någon som kan förklara det lite bättre ???

Jag är lite gålig på svenska :/

Vi är i 8 månaden redan och väntar på ett belut !!! Önskar er tuuur :)

• Berii

Hej!!!

Någon som hade sin intervju i mars och fick beslut ????

Hade intervju den 23 mars men ingen svar ännu !!! :/

Hoppas ni får svar som fort som möjligt, sjukt att man väntar såå :/

• Berii

Z h ??

Vi har den handlägaren sen january!!!

Och handlängningstoder som vi fick veta ifrån migrationsverket är reknad den dagen som man ansöker !!

Ni som väntar på beslut

lycka till :)

Och ni som har fått avslag !! Kan ni färklara lite varför har ni fått avslag lite mer detäljer ??

• Berii

Z h ??

Först förlåt om min svenska :D

Vi är i 8 månaden redan och en månad sen jag är klar med intervju !!

Men det är klart helt normalt om det tar efter intervju 1 till etto halv månad ..

Men jag undrar lite ingen frågeformular för min fru??

Hon hade klarat en frågeformular i början när vi ansökte ??

Ska den frågeformular komma igen??

Den sidan är ingen ide att man fatta något om : flytta till någon i sverige de skulle förklara lite mer detäljer om proccessen!!

Hoppas och önskar den bästa för alla som väntar .. Kanske nästa vecka de börjar med beslut för oss som väntar :) :)

• Berii

Hej Ella !!

Detta svaret som du fick ifrån dom är bara för att du ringer ofta och gör samma fråg alltid tycker jag och jag lovar dig att dom är trötta ifrån alla oss som gör dena frågan hela tiden !!

Då ska vi hoppas att något ska hända nästa månad hoppas mest snart blir de 10 jävla månader för oss med och det blir ju så jobbigt o bara vänta o inte veta något vad som händer !!

Jag sökde på tidningar om migv information och då hittade jag en info om hur de jobbar och med vilka ärender handlägar dom !!

Dom hade bara sagt att dom handläggar ärender som är äldre än 8 månader då kanske något händer med oss också Ella !! :)

De hade också sagt att de har delat hela migrations personal i tre grupperna och en av dom jobbar bara vårt ärender och de gör allt möjligt att de ska gå fortare !!

Och som jag läste de jobbar också med pappers ansökan dom registrerar alla papper ansökningar som elektronisk .. Och tror jag darför har dom blivit langsamt just nuu !!

Förlåt om min dålig svenska :)

Tror den tidning var : www.nyhetsdatabasen.se

Lycka till alla er som väntar mer än 9 månader hoppas nu är de våran tur :) :) wish you all luck guys

Ella ??? Du ska inte ge upp !! Kämpa kämpa (Keep fighting Ella please i is not worth giving up now after so long time waitting ) det kommer det kommer snart :) :)

Jag är lite optimist bara för att min älskling kommer hoss mig några dagar ;)

• Berii

Hej Bebivogel

Ja det har vi som jag sa igår : ansökan elektronisk 9 september ,intervju 23 mars skopje !!

Snart elva månader väntetid :/ :/

4 månader sen jag klarade med intervju !! Allt vi kan göra är det att ta det lungt eftersom nu är det semester för dom och vi får se vad som händer i augusti !! Lycka till alla och mest till ni som väntar mer än nio månader :/

• Berii
    bebivogel131103 skrev 2015-07-25 17:05:43 följande:

Hej Berii 

Okej. Min man gjorde intervjun i skopje också när vi lämnade in våran ansökan. Vart är du ifrån? 

Bebivogel131103 jag är ifrån Kosovo ni då ? :)
  • Berii

Hej alla !!!

Allvarligt är det någon som har hört nåt om någon beslut senaste !!! :/ elva månader och en vecka väntetid !!! :( hur lång till ska vi vänta ???? Någon som har ringt senast ocj fått någon info???

Lycka till alla !!!

• Berii

Igår har min fru ringd igen och de har sakt att dom håller på med Juli-augusti !!!

dom ger samma Svar sen i slutet av maj :/ :/ hoppas minst i September dom börjar med September 2014

Mer än 11 månader väntetid :/ :/

I året asylsökandes 20-25 % mindre än 2014

Anknytningar ungefär 10 % minskning

Då vad är det som gör migv o bli mer sega än i föra året ??!

Lycka till alla hoppas nått får vi höra snart vi som väntar mer än 9 månader !!!

• Berii

Hej Forzainter

Får jag fråga dig vilken enhet har ni ? :)

Lycka till ;)

• Berii
    forzainter skrev 2015-08-21 11:02:49 följande:

Hej hej Berii

Vi har Norrköping

Tack så mycket för info :) hoppas ni får svar som fort som möjligt :)
  • Berii
    Ellaa skrev 2015-08-21 12:44:18 följande:

Hej alla!

Nu har vi fått vårt beslut, vi fick beslutet igår, bifall :)

Äntligen är denna långa väntan över!

Ansökningdatum: 14 oktober 2014

Intervju mail: 13 april 2015

Intervju: 22 april 2015

Komplettering (av bara slumpen efter samtal till Örebro): 12 augusti 2015

Beslut: 20 augusti 2015

Vi fick göra en komplettering förra veckan tack vare ett random samtal till Örebro enheten,

sen kom beslutet igår. Nu avvaktar vi på beslutsbrevet där lär det framgå mer information och på tisdag ska vi åka till Migrationsverket för att killen ska lämna fingeravtryck och ta kort osv.

Önskar Er alla lycka till och hoppas ni får era beslut snart!

STORT GRATTIS till dig Ella :) :) :)
  • Berii

Hej Zh !

I en vecka blir det 1 år sen vi gjorde webansökan !!

Vårt ärende ligger i uppsala och när vi ringde i föra veckan så sa en teamleader att vi måste ju vänta tills det blir ju 13 månader väntetid !!! :o fattar inte alls varför måste det blir så men vi får se i oktober

Visa säger att väntetiderna kommer öka snart men tro inte så mycket för att det är dom i kundtjänst som ljuger bara att ni ska inte ringa så ofta!!! Lycka till alla o mest till dom som väntar mer än Nio månader ..

• Berii

Grattiiisss !!!

Donna så skönt o höra det vetkligen :) :) :) hoppas jag är next haha är oxå ifrån Kosovo och väntat 12 månader men inget ännu , iallafall man kan tro att nått händer nu Grattiiss igen o Lycka Till :) ... Urime

• Berii

Hej Toufik17

Jätte smart initiativ men jag tycker att det är svårt på att alla dom som väntar skulle komma där på fredag .. Några jobbar några är rädda några är lata o så.. Men jag tycker att du skulle öppna en Sida på facebook som man kan diskutera om Den jobbigt väntan !! Det blir ju enklare och alla kommer diskutera där och man kan också Tagga media på den sidan!! Så kanske är det bättre att vi alla klagar på den lååångt jobbigt väntan .. O någon kanske gör nått ?! Vet inte vad tycker du ..!! Kan inte så bra svenska drf vill jag inte göra det annars jag skulle själv öppna den sidan på Fb .. I fem dagar blir det 1 år väntan utan någon rätt info!!!

• Berii

Hej Akisexh !

Det finns en grupp på Facebook som heter :

I väntan på familjen .. Lycka till Är också från Kosovo över ett år väntetid utan någon svar.. :/ men är glad att Min Älskling kommer ju hoss mig igen fjärde gång och vi ska ha 2 trevliga veckor tillsamans :D det skulle bli skitt tur om vi skulle få beslutet inom den tiden haha är det möjligt :D Lycka till alla ni som väntar mer än 9 månader ;)

Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid