Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid
Jag har tillsammans med min flickvän sökt UT via webben 2014-11-10Hon fick inbjudan till intervju på ambassaden i Bangkok den 17 april ca en vecka efter jag hade varit och hälsat på i Thailand.
Hon var på intervju den 24 april, som tog ca 2 timmar.
Från Migrationsverket 22 Juni
Hej Mikael,
Tack för ditt mejl.
Ansökan med ärendenummer, 12657639 står i kö för att tilldelas en handläggare som ska utreda och besluta i ansökan.
Ansökan registrerades på datum 2014-11-10 och beslutstiden är mellan cirka fyra till 14 månader. Ni har inväntat ett beslut i cirka sju månaders tid och det kan därför potentiellt sett dröja ytterligare sju månader för ett beslut.
Vänligen återkom vid ett senare tillfälle och fråga angående tilldelningen av en handläggare. Det finns dessvärre inte en väntetid för tilldelningen av en sådan person.
Tack jag önskar även dig en trevlig sommar!
Med vänliga hälsningar,
Stefan Karlsson
Kundtjänsten
Migrationsverket
Du kan inte svara på detta mejl. Om du har följdfrågor ber vi dig istället skicka ett nytt mejl via webbformuläret på vår webbsida www.migrationsverket.se/e-post.
svar den 2 Juli
Hej Mikael,
Tack för ditt mejl.
I nuläget finns det inte en handläggare som kommer ta ett beslut i detta ärende. Detta innebär att Ni behöver vänta lite till innan det kommer ett beslut i detta ärende. Vi är medvetna om att väntetiderna kan vara frustrerande men vi uppskattar ditt tålamod. Migrationsverket arbetar för att ta ett beslut i ert ärende.
Med vänlig hälsning
Lina Badran
Kundtjänsten
Migrationsverket
Du kan inte svara på detta mail. Om du har följdfrågor ber vi dig istället skicka ett nytt mejl via webbformuläret på vår webbplats www.migrationsverket.se/e-post