• Akisexh

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Hejsan

Jag och Min Man har skickat ansökan den 2 Agusti 2014

Den 3 Mars 2013 fik jag Intervjun i Macedonia för att jag är från Albanien och min Man är Svensk.

Nu i October gör vi 14 månader som väntar för ett Svar, det känns som det kommer aldrig. Min Man har kommit 4 gånger för att träffa mig. Sist var han i Albanien för två veckor sen, han arbetar och flyg från Sverige till Albanien är inte billigt. Den här är den värsta man kan få, och varie gång Han ringer får Han sama svar, Vi har ingen Hanlegare.

Sist, skrev jan ett brev till Dem och den här gången svaret var att vi hade inget prioritet!!!! Efter 13 månader i väntetid vi är inte prioriterar av nånting

Jag blir så trött på det här Situationen

????????????????

• Akisexh

Hejsan

Jag och Min Man har skickat ansökan den 2 Agusti 2014

Den 3 Mars 2015 fik jag Intervjun i Macedonia för att jag är från Albanien och min Man är Svensk.

Nu i October gör vi 14 månader som väntar för ett Svar, det känns som det kommer aldrig. Min Man har kommit 4 gånger för att träffa mig. Sist var han i Albanien för två veckor sen, han arbetar och flyg från Sverige till Albanien är inte billigt. Den här är den värsta man kan få, och varie gång Han ringer får Han sama svar, Vi har ingen Hanlegare.

Sist, skrev jan ett brev till Dem och den här gången svaret var att vi hade inget prioritet!!!! Efter 13 månader i väntetid vi är inte prioriterar av nånting

Jag blir så trött på det här Situationen

• Akisexh

Solna

16 månader!!!! Hemskt :(

Vi har snart 14 månader och det känns som evighet

:(

Vart är du ifrån? Har det o göra med Landet du kommer ifrån?

Hoppas att du får svar snart

• Akisexh

Sjömannen Grattis!

Det känns så bra att veta att någon får beslut

Väntade ni Länge????

• Akisexh

#Sjömannen Grattis en gång till

Min man görde samma sak

Vårt Enher var i Örebro, när Han ringde sa dem till

Honom att nu är det inte Örebro vårt Enhet men Solna

Han har ringt dem i Solna men Ingenting, samma svar som alltid, ingen handläggare en :'(

• Akisexh

Om dom har börjat med September 2014 vad händer med oss som har sökt juni, juli och augusti!?!?! Finns det någon Facebook sida likadant som det här sidan att man delar erfarenheter!? Tack till dem som svarar

• Akisexh

Vi gjorde den elektroniska

2 Augusti 2014

Intervjun 3 Mars 2015

Enheten Solna

Land Albanien

• Akisexh

Vi har ingen Hanläggare en och alla papper vi har skickat är Ok. Varie gång min Man ringer dem säger att dem är på brist för personal och det är många asyl ansökningar. Snart 14 månader som väntar :(

• Akisexh

Jag och min Man träffade varandra 2005 i Sverige, då hade jag uppehållstillstånd för två År. Då var vi bara vänner. Jag besökte Sverige juni 2013 då vi träffades och blev ihop. Vi lärde känna varandra på ett annat sätt, som ett par. Ett År senare i Augusti då gjorde vi ansökan. Intervjun jag hade i Macedonian var 2 1/2 time lång. Han som gjorde intervjun skrev 8 sidor för att förklara vårt Historia. Jag kan tänka mig att dem är för lata för att läsa 8 sidor :p

Egentligen, detta är den värsta vi har varit genom

I Ett År vi har trefades 5 gånger, varje gång för Två veckor. Det kostar Flyg biljetter, hotell och arbets lediga dagar. I Macedonia var min Man också med mig och dem sa att han ska inte komma in. Jag fik frågor om allt möjligt, vad han äter, hans favorit färger, hans föräldrars namn och vad vi har gemensamt. Alla sorters av frågor, det är enkelt förstårt vem är en riktigt Par eller inte.

Om någon har frågor vi är Välkommen, detta är inte ett bra situation för nån, tycker att det är elakt att separera två personer som Älskar varandra

• Akisexh

Jag ber om ursäkt för min Svenska, nästan 8 År som inte skriver eller praktisera språket. Hoppas ni förstår min fatig Svenska :D

• Akisexh

#ZH Vad ledsen jag blir, jag och min Man träffades sist i Augusti och det känns som evighet.

Hoppas du får svar så snabbt som möjligt.

Vilket Land Kommer din Man från?

• Akisexh

Har det nån betydelse från vilket Land man kommer ifrån? Eller finns det nån Land som har det letar?

Det finns så många som vill "utnyttja" systemet och på grund av Dem, är vi som betalar den högsta priset. Jag hörde från en vän att det har blivit så svårt att få flytta till en person i Sverige. För några År sen var det let och väntetiden var 8 månader.

Jag ber till Gud för Tålamod för att efter 13 månader jag har börja o blir helt galen från att inte få någon svar :'(

• Akisexh

Det fins en sida på Facebook som heter I väntan på familjen. Det är många der som hamnar i samma situation som vi.

Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid