• 99TH

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Hej, har väntat i 12 månader utan handläggare och jag var hos mim fru får ca 1 månad sen och hon är gravid, jag har skickat in intyg på graviditeten att vi skulle få förtur och dem har accepterat.

Så nu e min fråga, hur länge tar det tills man får handläggare när man har förtur?

Ska man ringa och fråga eller låta det vara tills vi får handläggare???

Ni som har/haft förtur vad gjorde ni? Kan kan ge tips? Tack för mig.

• 99TH

Lambile

När var det du ringde teamledare? Jag har försökt i flera månader.visst heter Pia melander teamledare??

• 99TH

Fick besked idag att vi har fått handläggare i Västerås. Vet nån hur länge det tar tills man får ett beslut??

Ansökan 2014-09-09

• 99TH

Hallå

Jag pratade nyss med min handägare angående vår ansökan, hon sa att hon skulle höra av sig till mig nästa vecka, hon sa att hon kommer ringa mig.

Helt plötsligt e jag nervös och vet inte varför ska hon ringa mig.

Ni som har fått beslut, har era handläggare ringt er? Om ja, vad har han/hon sagt???

• 99TH

Hej på er,

Jag hade en timmas samtal med min handläggare , hon sa att det här samtalet går ut på att jag ska komplettera de frågor som min fru hade fått från ambassadören och frågeformuläret.

Sen sa hon att hon och en beslut fattare tar ett beslut i oktober månad.

Varför ska en beslut fattare ta beslut när vi har handläggare.

Hade ni också beslut fattare och hur länge tog det tills ni fick besked???

Jag bad henne om hon får tillstånd så vill jag att dem skickar den till mig, men då sa hon att den måste skickas till ambassadören

Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid