• skantz81

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Hej

Ny här på detta forum men tänkte dela med mig av vårat ärende.

Ansökan 5 Nov 2014 interjuv mail samma dag

Tid för interjuv 20 maj

Väntar nu på tid för interjuv för mig då de anser vårat förhållande är nytt

Vi har beviljats förtur pga graviditet

Vi har handläggare sedan 2 dagar I gbg

Ha en bra tisdag alla ?

• skantz81

Hej

Ja kundtjänst kunde se det efter ett tag, jag kunde även se det på mina sidor på migra sidan, jag frågade idag om varför jag ochså ska på interjuv och fick till svar att det berodde på att vårat förhållande var så pass nytt...

jessib skrev 2015-06-30 12:52:31 följande:

Sa din handläggare att även du skulle på intervju eller kunde kundtjänst se detta?

Gbg är alltså din närmaste enhet?

Börjar misstänka att det kan bli en intervju för oss också nämligen

• skantz81
    jessib skrev 2015-06-30 16:33:13 följande:

Som Ella sa, screenshot eller förklaring skulle uppskattas!

På dina sidor eller med den inloggningen din partner sökte sitt UT med? Mitt inlogg fungerar nämligen inte, bara killens.

Men det står något på hans sida om solna och intervju,

Ska ringa imorgon och kolla om det betyder att jag ska på intervju :)

Hej

Ska försöka förklara det står på den sidan som din kille/tjej fick när de skulle boka tid för interjuv , just munsår det hans namn och vart han ska dock inte ännu något datum....frågade migra om detta och de sa att det betyder att ytterligare interjuv kommer att göras på referens personen

Hoppas ni förstår vad jag menar ?
  • skantz81

Hej

Är det negativt att ringa många gånger och fråga hur det går i ärendet ? Är det någon som haft gbg som fått beslut och hur länge har ni fått väntat? Jag har fått till svar att tidigast i höst kommer de kalla mig på interjuv och att de bara har 1 person där som är utbildad att arbeta med webb ansökningar då de förr inte tog emot såna

• skantz81

Fy vad ledsen jag blir , fick precis mail från våran handläggare ser inte ut som vi kommer att få svar innan dec då har vi väntat 13 månader...Detta trors förtur pga graviditet, hon sa vid något tillfälle att dec var det ända de hade att ta hänsyn till är beräknad till dec nämligen.....åh vad jag hatar denna väntan

• skantz81
    sjömannen skrev 2015-07-28 23:05:45 följande:

Det går ju inte att ha en utformning som ett gummiband heller så att det skall passa alla.....

ebuer skrev 2015-07-28 22:19:29 följande:

Hej Alla:)

Vi har ansøkt 24.10.2014 og vi har fått händlaggare 2 vecka siden. Jeg har ringt min händlaggare og hun sa at hun ser på de som har ansøkt før oss. Hun sa jeg kan ikke svare på hvor lenge tid det tar. Ansöken ligger i Gøteborg. Hvor lenge tid kan det ta tror dere?? Når får vi ett beslut??

Hej vi har ochså göteborg vad heter eran handläggare ?
  • skantz81
    ebuer skrev 2015-07-29 09:50:29 följande:

Hej skantz81

Hun heter Agnes.

Hej

Vi ansökte 5 nov 2014

Har ochså agnes sedan ca 1 1/2 månad sen

Når fikk dere händlaggare og når har dere ansøkt ??

• skantz81

Hej

Vi har fått beviljat förtur kanske beror på det ?

Ser dock väldigt dystert ut att få svar snart , Agnes våran handläggare sa tidigast i slutet på okt början på nov????

sten15 skrev 2015-07-30 02:46:03 följande:

[quote=75576314][quote-nick]skantz81 skrev 2015-07-29 00:01:32 följande:[/quote-nick]

Hej vi har ochså göteborg vad heter eran handläggare ?

Hej! Såg att ni bägge fått handläggare trotts att ni gjorde en ansökan senare än oss? Jag har också mitt ärende liggande i Göteborg och vi gjorde vår ansökan i augusti 2014 men har fortfarande ingen handläggare.

• skantz81
    ebuer skrev 2015-07-30 10:00:41 följande:

Hej skantz81

Har ikke hun sagt når får dere ett beslutt?

Når hun kan se på papirene deres ?

Hej

Hon har sagt att tidigast I slutet på okt i början på november kan hon börja kolla våra papper....
  • skantz81
    ebuer skrev 2015-07-30 11:53:39 följande:

Hej skantz81

Så seint hun skal sjekke:(

Da får vi ikke ett beslutt før 14 måneder, hvis det forsatter sånn.

Sa hun mer??

Nej hon har inte sagt så mycket mer än att hon har extremt många förturs ärenden att handlägga därför den långa handläggningstiden, är ni ochså beviljade förut ?
Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid