• Ra1234

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Hej vi har änsöket i svarige och vi bor till sammans vi har fått ett brev (Frågeformulär om nyetablerade förhållande) snälla nån förstår vad är det för att vi bo har redan jag vet ingenting vf vi har fått såna brev ..snälllllaaaa svar vad är det???

• Ra1234

heej på er 
    Nån av er vet vad händer efter man har fyllt i frågeformuläret T77? Vad är det för frågeformulär. Som jag förstår är den gjord för såna par där ena partner är utanför Sverige. Min kille bor i Sverige, har jobb och haft arbetstillstånd innan vi ansökte, vi ansökte också i Sverige. Båda två bor tillsammans i mer än 1 år och väntar fortfarandet på beslut. Vi ansökte 08.2014. Borde inte han få PUT snart? De kallar oss för nyetablerade relation, men vi som sagt bor ihop...(

• Ra1234
    fjanten skrev 2015-10-06 11:06:40 följande:
    Min sambo kom också hit på ett arb.tillstånd och vi sökte om UT pga anknytning från Sverige precis som ni. Det var i juli 2014, inget godkännande ännu och ingen handläggare... Jag vet inte vad det är för frågeformulär ni fyllt i, för vi har inte fyllt i ett sådant. Har ni fått göra intervju? Det har inte vi... Vi verkar inte vara så högt prioriterade eftersom vi trots allt kan vara tillsammans i Sverige... Dock har han ju ingey svenskt personnummer, så allt är ju jäkligt svårt med bank, sjukvård osv :(
    vi har inte haft intervju än men vi har fått handleggare
Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid