• Longingwife

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Hej en till att lägga till i listan ansökte 22/9-2014 intervju 31/3-2014 Enhet solna land Gambia. har inte fått någon handläggare ännu. Har pratat med personen som beställt intervju tiden till min man . Men hon säger att hon inte är handläggare i ärendet och tyckte att denna väntan är bedrövlig. Bad mig att ansöka om förtur pga min sjukskrivning. Sökte blev nekad. Verkar som om september är i rullning och hoppas verkligen beslutet kommer snart. När jag fråga i juli sa hon drygt ett års väntan . Sist när jag ringde sa dom 18 månaders väntetid ???????????????? kan inte vara sant

• Longingwife

Man blir ju spyfärdig på denna väntan . Jag undrar när ni träffat eran partner under utredningstiden har ni skickat in kompletteringar till miv. Och vart i så fall ? Jag har ju rest med denna gång i okt 2 ggr till han . Tänkte ska man maila över bilder och pass kopior till dom ?

• Longingwife

Hej ringde tillståndsenheten i Solna i dag. Och hon sa att dom var på ärenden som kom in i sep månad 2014 . Frågade när vårat kunde vara klart hon sa då inom några veckor ???????????? . Skickade in komplettering av bilder resor dit och bokning av näste semester till min man . Hoppas verkligen väntan är över snart ????

• Longingwife
    Mimmipigg skrev 2015-10-03 15:24:40 följande:

En fråga om komplettering. Räcker det att man skickar bara in biljetterna för flygresor man gjort? Jag har vart hos min man 3 ggr men fick bara stämplar i passet första resan men ej de två andra. Vet att de gärna vill ha passstämplarna så hur kan man då bevisa att jag verkligen vart där?

Hej jag skickade både bokningar och stämplarna . Borde gå med både och
  • Longingwife

Jag har ringt en hel del på sistone . Men imorgon så kör jag ett race igen. Har en fråga . Är det någon som fått ut kortet kickat hem till er ? Ska nämligen resa till min man och tänkte skulle gå snabbare och smidigare att ta med kortet ifall dom beslutar innan min resa ?

Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid