• Miss Honey

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Så här ser vår Ansökan ut: Webbansökan registrerades 23/10-2014. Intervjumail 15/4-2015. Intervjutid 8/6-2015 i Tehran, Iran. Vi är gifta ,dom förhörde min man i 2 timmar och frågade allt möjligt han tyckte det var för mycket. Har hört nyligen från folk att dem har börjat intervjua referens personen stämmer detta? Gäller det alla lr bara vissa? Vi har ingen tidigare asylansökan och inga barn lr har varit gifta med andra tidigare.

• Miss Honey
    frippis skrev 2015-06-11 14:26:16 följande:

9 månader, tre veckor och en dag fick vi vänta.

Hej och grattis har en fråga till dig fick du göra intervju också eller endast din partner som intervjuades mvh
  • Miss Honey

Fick mail att vår ansökan ligger i västerås men har inte tilldelats en handläggare än! Konstigt att vi hamnat i västerås vi gjorde en webbansökan och har inget tidigare asylansökan och vi är gifta alla våra papper är hos migverket även äktenskapspapper är orolig har hört att ansökningar som behöver mer utredning hamnar i västerås? Någon som vet ? Vi är inne i 8 månaden

• Miss Honey
    Ellaa skrev 2015-06-29 15:38:02 följande:
    Hmm.. Konstigt. Tycker du ska ringa Västerås imorgon då och fråga om ni fortf är inom E3 ansökan, eller om ni blivit utdragna till papper? Isåf varför!

Enda jag har hört är att de kan göra en till pappersansökan om det inte är tidigare asyl så kan det vara att den som vart intervjuad säger något som Inte överensstämmer med det som stod på ansökan (hände någon innan på flashback). Men ring!

Hoppa det går bra och att det är bara ett misstag.
    Blir så irriterad på detta vi e inne i 9 månaden i slutet av juli fattar inte vf vi ens hamnat i västerås vi har ingen jävla asylansökan lr annat som e mistänksamt han svarade normalt på alla frågor i intervjun men det var tuffa frågor i 1-1/2 timme blev han intervjuad. Det e bara det jag vet sen så tog hon bilderna på vårt bröllop och skickade till migverket blir orolig och nojig kan det inte vara så att vi hamnat där av en slump lr e det verkligen fall med vidare utredning som hamnar där. Kan någon numret till västerås enheten???!
  • Miss Honey
    Ellaa skrev 2015-06-30 07:02:06 följande:
    Ni kanske inte har hamnat där, någon blev tillsagd samma sak men sen fick reda på att det var en annan enhet. Mimmipigg har tidigare skrivit numret till Västerås enheten, läs hennes kommentarer (klicka på visa endast). Ring de! Fråga om ni är kvar i E3 först - och varför isåf om ni har webbansökan har ert ärende hamnat på en enhet som metadels verkar hantera pappersansökningar.
    Hej ella jag ringde mig verket dem sa att vi fortf är i e3 systemet och västerås hanterar olika ärenden det behöver inte betyda att bara för att vi hamnat där att det blir mer utredning det stämmer inte enligt dem och att dem väntetiderna är ca 9 månader men kan bli lite längre pga semestern hon va trevlig hon jag prata med jag fick numret till västerås ska ringa och prata med dem också får se vad dem säger.
  • Miss Honey

Ringde västerås dem säger att det står att den ska komma hit men den har inte kommit än ibland tar det tid och så sa han det kan ändras sen till någon annan enhet och att det kan betyda att dem andra är belastade därför kanske den har hamnta i västerås och att dem sköter både papers och e3 men att ärenden med vidare utredning kan dras ut till papper men han kan fortf inte se mycket om mitt ärende jag har inget val än att avvakta jag bor i malmö så geografiskt borde den hamna i antingen malmö lr växjö han sa också så men jag kännde att han inte kunde ge mig tydliga svar blir så trött på detta. Han sa att jag kan se att intervjun har kommit in men det finns andra papper från ambassaden som ibland tar tid innan dem kmr fram jagvet seriöst inte va han pratar om???! Vf intervjun papprerna har kommig in men de andra kan ta tid wtf?

• Miss Honey
    Ellaa skrev 2015-06-30 11:46:01 följande:
    Jaha ok då har den inte hamnat där än helt och hållet. Det är bra! Det här med rent geografiskt så borde den inte hamna nära dig det brukar endast ske om de vill ha en YTTERLIGARE intervju och det är isåf med dig. Vi bor i Sthlm men har just nu ärendet i Växjö. Fan vad skumt! Allt borde ju komma in tillsammans... Saknas det papper eller inte liksom. Väldigt diffust! Ring nästa vecka och se efter uppdatering av ert ärende. Hoppas det går bra!
    Ja tack hoppas jag med.. jag får väl avvakta men ska ringa varje vecka o kolla o ska även försöka kontakta ambassaden och hör om dem skickat in allt men jag hoppas verkligen vi inte ska ha västerås :( får jag veta mer så skriver jag här.
  • Miss Honey
    ebuer skrev 2015-07-02 17:06:04 följande:

Hej alle:))

Er det noen som har ansöken i västerås???

Jag har hamnat i västerås
  • Miss Honey
    ebuer skrev 2015-07-02 18:54:47 följande:

Hej Miss honey

Når har du ansøkt??

Vi ansökte den 23 / 10- 2014 (webbansökan) intervju mail kom 15/4-2015. Tid för intervju 8/6-2015 i Tehran , Iran. Sedan så kontaktade jag migrationsverket dem sa att vår tillståndsenhet är västerås men vi har ingen handläggare än. Vi är gifta. Slutet på Juli går vi in i 9 månaden sen vi änsökte.
  • Miss Honey
    ebuer skrev 2015-07-02 18:54:47 följande:

Hej Miss honey

Når har du ansøkt??

Vi har ingen tidigare asylansökan.
Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid