• Music4life

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Länge sedan jag skrev här nu men en uppdatering från mig:

Ansökte 2/2-14 om uppehållstillstånd pga anknytning till mig då. Min man är från Albanien.

24/3-15 avslag pga att MIG ansåg vårt äktenskap vara skenäktenskap. Dom ville inte kalla oss på intervju eller liknande utan bara drog den jävla slutsatsen.

Överklagade i början på april till förvaltningsrätten/Migrationsdomstolen i början på april -15

Fick igår den 2/11-15 ett JA ifrån förvaltningsrätten! Det bästa va såklart att vi fick vårt ja men också upprättelsen angående vårt fall. Domstolen skrev i sin dom att migrationsverket behandlat vårt ärende felaktigt, att misstänker man skenäktenskap så ligger det på statens ansvar att göra en djupare utredning av ärendet vilket i vårt fall migrationsverket inte var ett dugg intresserade utav! Det fanns fler punkter domstolen hade synpunkter på om huruvida migrationsverket skött vårt fall. Hur som helst nu slipper man asen rent ut sagt :D

Önskar er andra ett stort lycka till med era ärenden å stå på er!

• Music4life

Tack så jätte mycket :D

Annthebro skrev 2015-11-04 05:59:20 följande:

Vad härligt att höra!

Stort grattis till Er

Bedrövligt att ni fick vänta så länge och behöva gå igenom allt tråkigt. Det bevisar ju ändå att kärleken är stark

Lycka till med ert framtida liv tillsammans!!

Annthebro skrev 2015-11-04 05:59:20 följande:

Vad härligt att höra!

Stort grattis till Er

Bedrövligt att ni fick vänta så länge och behöva gå igenom allt tråkigt. Det bevisar ju ändå att kärleken är stark

Lycka till med ert framtida liv tillsammans!!

Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid