• SOss

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Hej allihopa.

Är det någon här som har väntat mer än 20 månader och inte vet ett skit om sitt ärende?? Skrikandes

Jag och min man lämnade in vår ansökan 3/3/2014, det känns som skumt att vi fortfarande inte vet ett dugg om ärendet GråterGråterGråterGråterGråter

• SOss
    mimoo90 skrev 2015-11-14 14:31:28 följande:
    Vilket land kommer din man ifrån? Bor ni med varandra just nu eller är han i sitt hemland och väntar? Har ingen utav er varit på intervju redan?
    Han bor i Palestina, trots även att det är krig där nere så skyndar inte migrationsverket med ärendet ändå, är så himla trött på att vänta Gråter Vi båda blev intervjuade för flera månader sedan och sedan efter dess har de inte alls hört av sig eller någontingGråterGråter snart blir det 21 Månader, håller på och dör här Gråter
  • SOss
    mimoo90 skrev 2015-11-14 17:35:31 följande:
    Det känns ju sjukt att vänta så länge. Ring mycket till din enhet o be att få kontaktuppgifter till teamledare eller enhetschefen. Själv har jag väntat i snart 8 månader och ingenting har hänt. Ingen utav oss har varit på intervju. Jag tycker att det är sjukt att du har väntat så länge. Det borde vara olagligt o du är väl gift med din man också.
    Visst låter det så jävla hemskt? Gråter läste nästan 200 sidor här och gick igenom det folk har skrivit om väntetiderna och vad de har varit med om och upplevt, men jag såg naturligtvis ingenstans att någon fick vänta så här länge, känns verkligen så tufft och jobbigt Gråter jag har för ett tag sedan skickat ett mejl till min handläggare men fick inget svar, sedan nyligen skickade jag iväg ett mejl till men inget nytt skedde, inte ens ett svar från honom. Igår har jag skickat iväg ett mejl till riksdagen och berättade lite grann om mitt lidande och just nu väntar jag på ett svar från de...

Själv fick jag min intervju efter mer än ett år Obestämd  bor din man i Sverige eller utomlands ?
  • SOss
    mimoo90 skrev 2015-11-14 18:39:58 följande:
    Min man bor i Ryssland. Vi är ett ungt par kan man säga 25 och 30 år gamla. Har inga barn sedan tidigare. Jag var hos honom i Ryssland för 3 månader sedan. Vi gifte oss för 8 månader sen. Jag tycker att du ska ringa till din enhet o få nr o mejl adress till teamledaren. Det är onormalt att vänta så länge. Ibland måste man vara på dom. Jag har också läst mycket chatt anteckningar jag tror inte att det finns någon här som väntat mer än ett och halvt år.

Det här är bedrövligt. De gör inte sitt jobb ordentligt
    Det låter så gulligt med ert äktenskap Glad hoppas att de hör av sig till er så snart som möjligt, det krävs bara lite tålamod förstås. Jag håller verkligen tummarna för er...! 

Vi är också ett ungt par, 24 och 26. vi varit tillsammans i tre år nu (gifta i snart två år) men känner varandra sen tidigare. 

Det värsta är när de inte ens svarar på mejl eller samtal men aja aja, Har iaf redan teamledarens nummer samt mejladressen, men ska vänta lite med det, för jag har redan som sagt skickat iväg ett mejl till riksdagen, vi får nog se hur det kommer att bli... Rynkar på näsan 
Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid