• gran

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

@deitch

Ytterligare ett ärende du gärna får inkludera i Excel-arket

Ansökan inlämnad 22/12-14
    Intervjumail 11/5-15
    Intervju 16/6-15
    Land Japan
    Enhet Norrköping

Talat med ett antal olika personer på Migränverket och det enda som varit genomgående är att det är långa väntetider.

Någon nämnde vidare att handläggare tilldelas slumpmässigt (utan jättestor hänsyn till tid för ansökan) vilket jag finner underligt men tydligen är anledningen till att vissa bara behöver vänta 7-8 månader med andra väntar 14+ utan att ens få en handläggare.

Nåja, hoppas att vi liksom alla er andra kommer ur den onådiga vänteperiod förr snarare än senare!

• gran
    gran skrev 2015-09-18 03:33:42 följande:

@deitch

Ytterligare ett ärende du gärna får inkludera i Excel-arket

Ansökan inlämnad 22/12-14
    Intervjumail 11/5-15
    Intervju 16/6-15
    Land Japan
    Enhet Norrköping

Talat med ett antal olika personer på Migränverket och det enda som varit genomgående är att det är långa väntetider.

Någon nämnde vidare att handläggare tilldelas slumpmässigt (utan jättestor hänsyn till tid för ansökan) vilket jag finner underligt men tydligen är anledningen till att vissa bara behöver vänta 7-8 månader med andra väntar 14+ utan att ens få en handläggare.

Nåja, hoppas att vi liksom alla er andra kommer ur den onådiga vänteperiod förr snarare än senare!

Tillägg ovan:
    Gifta 2 år innan ansökan lämnades in. Bott tillsammans sedan vi gifte oss.
  • gran

Äntligen beslut!

Ansökte 2014-12-22
    Intervju 2015-06-16
    Beslut 2015-11-19 - bifall!

Jag har ringt och mailat med både enhetschefer och teamledare utan märkbar inverkan, men vem vet...

Lyck till, alla ni som fortfarande väntar - hoppas att ni också frigörs från detta helvete så snart som möjligt!

Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid