Inlägg från: Anonym (Realist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Realist)

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Inte för att vara allt för negativ, och jag förstår att du är nykär. Men det låter inte som den allt för pålitligaste killen. Är du säker på att det verkligen är en bilolycka han valt att fly landet för? Om det inte var dödsfall inblandade så låter det ju i mina öron inte något man blir torterad för. Kan ju ha varit ett annat brott som han kanske inte riktigt tror du accepterar. Jag skulle då dra öronen åt mig angående den här killens motiv.

• Anonym (Realist)

Hela historien låter fishy, om han inte körde enormt över hastighetsbegränsningen typ 100 inne på 30 område, hur ska de ens kunna bevisa att det var hans fortkörning som orsakade olyckan?

Visst, de kan ju såklart förfalska bevis. Men är det verkligen i trafikbrott de lägger krutet på sådana konspirationer?

• Anonym (Realist)
    Anonym 123 skrev 2016-01-05 13:35:40 följande:

Eftersom det verkar som alla som ansöker pga anhörig verkar få tillfälliga uppehållstillstånd på 1år undrar jag; får man arbeta på ett sånt tillstånd?

En annan fråga, någon som skickat med 2 passfoton med sin ansökan. Läste nånstans att 2 ska skickas med från sökande men får inte vara scannade. Men då ansökan gjorts elektroniskt förstår jag inte hur det ska gå till...

Då ingen tittat på vår ansökan är det svårt o veta om vi missat något..

Tacksam om någon kan svara

Hej, man brukar få 2 års tillfälligt tillstånd. Det är samma som vanliga PUT vad jag vet, det enda är något med studiemedel som skiljer tror jag. Dvs du får jobba på det.

Vad gäller passfotona så känner jag inte igen det dära, vart har du läst det?
    Är det något som fattas vid ansökan som kommer de att meddela det innan intervjun så hon kan ta med sig de sakerna dit.
  • Anonym (Realist)

De kommer ju att ta fingeravtryck på intervjun för UT kortet, och jag har för mig att de tar bilder samtidigt om jag inte minns fel.

• Anonym (Realist)
    Vilsen27 skrev 2016-01-05 23:49:11 följande:
    Det är precis så det ligger till. Personen som han råkade krocka i, i allt för hög hastighet, vill hämnas på honom. De drog först in hans körkort och han fick inte tillbaka den på 3 år eftersom mannen som blev påkörd ville inte att han skulle ha tillbaka den.

Hela systemet är tyvärr väldigt korrupt i Marocko.
    Lika jävligt här www.korkortsportalen.se/jag-har-forlorat-mitt-korkort/aterkallat/

Om ditt körkort återkallas enligt punkterna 1-6 beslutar Transportstyrelsen om en spärrtid, alltså så lång tid körkortet ska vara återkallat. Spärrtiden för punkt 2-6 är lägst en månad och högst tre år.
Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid