Smilla75 skrev 2016-05-24 21:21:33 följande:
Än så länge finns ju inget försörjningskrav och många har väntat mer än 20 månader utan att det finns något att utreda ytterligare, så du behöver inte utgå från att ert ärende tagits ut för djupare seriositetskontroll. Men generellt är stor åldersskillnad en faktor som kan göra att ärendet bör prövas djupare. Framförallt om det avviker från vad som är normen i sökandens hemland, t.ex äldre kvinna med barn från tidigare relationer och muslimsk sökande. Det kan dock i sig inte vara en grund för avslag. Huvudsaken är att man träffas under handläggningstiden.
Det är nämligen så att det är lite taboo att ha en äldre tjej i mitt hemland...Men det är ett riktigt förhållande ändå och vi har träffats runt 15 gånger under dessa 20 månader. Väntetiderna för max utredning var 21 månader för inte så länge sen. Med all det bevis som jag har undrar jag om jag kommer få vänta mer än 21 månader. En fruktansvärt statistik som jag såg på en Facebook grupp var det någon som hade väntat 25 månader och fått avslag...Riskerar man att få vänta så länge för att få svar (jag är dock ganska säker på att få positivt besked eftersom alla poängterar att om man är i ett riktigt förhållande har man inte så mycket att oroa sig)?