Anonym (UT) skrev 2016-11-14 18:09:34 följande:
Bra att jag ställde in mig på detta och var något förberedd sedan tidigare att detta kanske inte skulle gå hela vägen så det kom inte som en chock eller direkt besvikelse heller. Fick nu även bekräftat ytterligare detta av en hjälpsam Smilla härinne, tack!
Vi fick avslag per brev igår, så ja, kan vara bra att veta för dem som läser härinne, att man måste kunna redovisa inkomst och jobb och är en hög prioritet och har man inte detta så får man avslag! Det hjälper inte att föräldrarna visar sin förmögenhet och är villiga att hjälpa under en period, att det fanns stor villa att bo i (jag ägde inte denna utan mina föräldrar)eller att man har barn gemensamt!
Tråkigt att ni fick avslag, känns ju hopplöst. Man har ju barn tillsammans o så får man inte bo tillsammans förrens man har en bra inkomst, dumt. Vaddå får du inte ens bo i dina föräldrars villa med din familj för att migrationsverket inte vill, vem är dom som bestämmer varför tänker de bara på syrier och inte oss skattebetalare o medborgare? Skulle ni gå hela vägen om du hade jobb? Alltså om du hade en inkomst skulle du få bo hos föräldrarna då eller?
Jag undrar om det godkänns om man har en inkomst och hyr en våning från en två plans hus utan kök alltså att man delar kök med ägarna?