Inlägg från: Anonym (Undrarrr) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undrarrr)

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Hej!

Nyfiken vad ni tror, det är så att jag bor i ett hus tillsammans med en förälder, jag bor i övervåningen (i princip som en lägenhet) och min partner från USA och jag ska gifta oss och har bestämt oss att bo i Sverige. Jag har jobb osv, men enda problemet är att jag inte har en kontrakt, men jag har ju en bostad. Kan dem verkligen avslå ansökan pga detta? Även om dem inser att vi är väldigt seriösa

Tack för svar.

• Anonym (Undrarrr)
    lolita bunny skrev 2017-01-27 08:50:44 följande:

hej (Undrarrr)

som jag har förstått att om din bostad är tillräcklig stor så din partner kan komma så är det inga problem huvudsaken är att du även kan försörja dig. dom kanske behöver även se någon typ av kontrak där det visar att du bor hos dina föräldrar. men storleken på bostaden är dom ute efter. hoppas mitt svar har hjälpt dig =)

Jag kommer inte ha några problem att försörja båda oss, det är bara att jag är smått nervös ang det med bostad, för att jag är inte är så sugen för att köpa en lägenhet än, och hitta en hyreträtt är nästan omöjligt i min stad just nu. Så därför hade de varit bäst om dem hade accepterat att jag delar ett hus med min förälder, och min partner och jag kommer att ha gott om plats på övervåningen.

De angående kontrakt, skulle jag inte kunna skapa ett kontrakt tillsammans med min förälder och hyra halva huset? Som jag har förstått accepterar dem 2: hands kontrakt.

Hoppas verkligen inte dem nekar min partner, hade varit katastrof för oss.

Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid