• Cl4udio

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Studenten789 skrev 2016-09-25 03:50:27 följande:

Jag är en student som lever på studiebidrag och studielån och är gift med en icke-eu medborgare. Vi ska gifta oss till vintern och vill ansöka om uppehållstillstånd via anknytning men är osäkra på hur det kommer att funka med de nya försörjningskraven. Jag kommer att ha en egen tillräckligt stor lägenhet och kan tänka mig att skaffa ett deltidsjobb vid sidan av studierna. Min inkomst kommer att ligga på runt 9700 (lån o bidrag) + 3500 (ett deltidsjobb) - 4000 (hyra). Är detta tillräckligt för att uppfylla försörjningskraven?? Det känns så hopplöst att undantagen togs bort precis när vi bestämde oss för att lösa vår jobbiga distans.

den beror på, var kommer han ifrån?
  • Cl4udio
    Studenten789 skrev 2016-09-25 11:23:28 följande:

Marocko

då räcker inte
  • Cl4udio
    Anonym (durichen) skrev 2017-02-07 12:27:32 följande:

Jag fick vänta två är min man kommer från Marocko jag var på intervju och när jag kommer dit fick inte svara på frågorna till punkt jag fick avslag av idioterna så migrationsverket ljugerså vill bara varna går ni på intervju och du säger nåt då säger dom det har han inte sagt dom är så jävla fula idioterna på migrationsverket dom hade redan gjort upp mitt avslag kunde dom sagt på en gång då skulle jag inte behöva åka till dom varnar bara

så vad ska ni göra nu? ska du testa o flytta dit istället? var stark!
  • Cl4udio
    Anonym (Jadu) skrev 2017-02-10 23:05:23 följande:
    Att hyra en del av dina föräldrar hus är inte att rekommendera såvida det handlar om att du har egen ingång, eget kök och badrum samt att det är stort nog för er båda.

Lägenhetskravet har sänkts från slutet av januari, nu ska det räcka med 1 rokoko istället för som det var tidigare, 2 rok
    Smilla75 skrev 2017-02-08 18:01:49 följande: