Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid
hej på er jag ser att det är många som går igenom svåra tider med långa väntetider hos migrationsverket. jag går också igenom. jag lärde känna min man här i sverige vi umgicks så mycket när man väl hade tid sedan gifte vi oss. efter en tid bestämde vi oss för att han skulle få stanna här för att kunna bygga upp vår framtid och kanske bilda en famlj. min man ansökte då från sitt hemland Bolivia på webbansökan om uppehållstillstånd med anknytning till mig den 3/5-2015. jag fyllde i formuläret. han gick på intervjun 12/4-2016 och vi väntar nu till en handläggare ska utses i vårt ärende. det är jätte jobbig att vänta och när man ringer får ingen bättre svar. det värsta av allt är att vårt ärende finns hos solna och där är väntetiderna till 24 månader.
vi har nu väntat i 20 månader exakt. jag hoppas att vi får ett beslut snart men orkar inte vänta men samtidig ger jag inte upp hoppet. jag lider av detta även min man vi vet inte vad mer vi kan göra för att skynda på vårt beslut. hoppas att ni andra har haft tur att få beslutet och ni som väntar på beslutet önskar jag er all lycka till ge inte upp även fast det är jobbig.
mvh
lolita bunny