Göteholm2015 skrev 2015-08-28 11:45:00 följande:
Ungefär samma erfarenhet jag har. Försökt ringa en person under en hel vecka och man möts konstant av "anknytning XXX är på tjänsteärende fram till klockan 15:00". Sen ringer man 15:01 och möts av en röst som säger att vederbörande gått för dagen, återkommer dagen efter kockan 8:30 och så rullar det på... Känner igen det där från när jag försökte gå ur facket en gång i tiden...
Den senaste tokigheten jag hörde från MigV är att eftersom jag "gått den vägen och gjort en JO-anmälan" så får jag snällt vänta tills JOs utredningen är klar (vilket den var i stort sett samma sekund den skickades). Men man antydde på sätt och vis att man vid JO-anmälan riskerade längre handläggningstid "eftersom man valt att gå den vägen". Låter anmärkningsvärt om du frågar mig att man skulle bestraffas för att anmäla en orätt som begås.
toufik17 skrev 2015-08-27 12:39:44 följande:
Min fru är redan less på sverige innan hon ens kommit... Hon tycker att det orättvisst behandlad... Känns som om migrationsverket gör detta med flit :(
Det är din fru inte ensam om. Min fästmö uppgav högljutt för några timmar sedan att jag bör höra med min chef som sitter i USA om att bli omplacerad dit. Att hon inte ville veta av skitlandet Sverige (sen följde det en harang av okvädningsord som jag väljer att inte citera). Det är lätt att hålla sig för skratt.
Till alla kämpar där ute önskar jag en trevlig helg. Hade varit upplyftande för humöret ifall några av oss kunde få beslut snart så att man märker att det "händer lite".
De du utsatts för med det beskedet är ju inget anat än utstuderad utpressning. Jag har en bekant som ansökte i oktober förra året. Han har onekligen ringt någon gång i veckan och frågat hur det går med deras ärende. Det sista beskedet han fick var att de får vänta minst 14 månader. Detta med ett ärende som väntar på beslut sedan i mitten av juni. Han påtalade att det var ett orättvist beslut, och fick svaret av handläggaren at det bestämmer han.
Jag undrar om inte migrationsverket håller på att krackelera inifrån, och att det är handläggarnas frustration och överreaktioner vi får lida för.
Vi borde alla samla oss för att övertala tidningar och TV om eländet. Kanske till och med samla så många hundratal anknytningspersoner det bara går och ockupera migrationsverkets kontor i Norrköping någon vecka om inget annat hjälper.