Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid
Men vidare som jag nämnde så är det värre med att visa upp fast jobb, inkomst osv för tillfället och verkar ej godtagits att det finns förmögenhet och hjälp inom familjen till en början så därför drar jag slutsatsen att jag inte kan gå vidare med detta och överklaga.
Det jag vidare kan tyckas är konstigt är att dem nämner att eftersom min man har möjlighet att jobba och hitta jobb i sitt egna land så anser dem att det finns möjlighet för familjeåterförening i annat land än Sverige. Visst finns det detta men det skall väl ändå inte vara en orsak eller anledning till att han inte får bo med sitt barn och mig i Sverige och få avslag, om vi nu ansöker om detta, och vidare behöva starkare anledningar såsom flyktingstatus eller skyddsbehov.
Har man haft ett väl etablerat förhållande utomlands och bott ihop under längre period där och det fungerat någorlunda bra , och ej ansökt om UT på direkten (vilket samtidigt visar att förhållandet är seriöst pga alla prövningar) kan det istället stjälpa än hjälpa, dvs att man inte ansökt UT tidigt i förhållandet??