Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid
Skriv gärna när du fått tid för intervjun, vi sökte 13 oktober men fallet ligger i Växjö. lycka till!
Skriv gärna när du fått tid för intervjun, vi sökte 13 oktober men fallet ligger i Växjö. lycka till!
Nu har vi väntat i snart 6 månader om 3 dagar och vi har fortfarande inte fått intervjumejlet än! Vi ansökte 30 september 2014 via webbansökan :(
Hej! Tills nu så har vi inte fått något alls och jag är rädd att det kommer ta ännu längre tid eftersom det är påsk nu :( Tack absolut det ska jag göra! :)
Om ni inte har ytterligare utredning eller komplettering så borde ni få den kanske redan idag fre eller nästa vecka :) ovanstående ansökte 3 dagar före er och de fick mailet idag!
Skriv gärna när ni mottagit mailet, vi är 13 dagar efter er.
Lycka till!!!
Cutiie, har ni inte hört något än? Ni har passerat 6 månaders väntetiden nu för intervjumailet! Har du försökt ringa Växjö enheten? Samt frågat om allt är ok?
Om det inte var 5 blev det 6, ska man vänta 7 mån nu också.
Hoppas på goda nyheter från Dig!
Herregud.... Väntetiderna var fortf 14 månader när de flesta väntat 5-6 mån, så vad är skillnaden nu?? Blir så irriterad!
Hade du växjö eller umeå enheten? Jag är i utlandet men ska be min syster ringa de på Växjö imorgon och fråga. Senaste som fick i Växjö tror jag ansökte 23-24 september. Panik! Skriver imorgon här efter att min syster har talat med Växjö och uppdaterar. Enda jag hoppas är att eftersom man kanske får vänta 6 mån eller mer för intervjumailet så kanske väntetiden blir mindre för svar *önsketänkande.
Hoppas man hinner får svar innan sommaren - kan bara tänka mig hur seg sommaren kommer bli med all semester, om inte de nya som anställt runtom i Sverige ökar effektiviteten.
Nu har dom uppdaterat väntetiderna på hemsidan den 7 april 2015 och skrivit så här: " Vi kan för närvarande inte lämna några uppgifter om väntetider. " Vad betyder detta? Att väntetiderna kommer öka och bli oändliga? :(
Åhh äntligen så har vi fått intervjumejlet idag!! Ska ringa ambassaden imorgon för att boka tid :D
Grattis! Äntligen :) vad roligt. Verkar ha rullat igång igen :)
Hoppas ni får intervjutid snart :)