Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid
11 mån? På hemsidan står det 14, har de sagt 11 när du ringt? Det vore isåfall underbart!!
11 mån? På hemsidan står det 14, har de sagt 11 när du ringt? Det vore isåfall underbart!!
skall väl egentligen inte spela någon roll vart man kommer ifrån, det är nog mer i vilken enhet ansökan hamnar hos... själv har vi väntat i snart 4 månader, min man är amerikan och vårt ärende ligger i örebro.
Min fru hade intervju i Juni och våran är lila....
Vi har inte hört något efter intervjun och de har inget vettigt att säga om man ringer....
Lycka till
Ja precis, vi skickade in i slutet på oktober, vi vet bara än så länge att ingen rört ansökan, den sitter i kö för att bli behandlad. Jag försökte även fråga hur dem låg till i örebro, vilken månad dem jobbar med, med det gick inte bra alls.
Hon kommer från Ryssland men vi träffades i Sverige och har redan bott ihop i 3 månader (i Sverige) men hon var tvungen att åka hem då hennes visum gick ut i Februari för 1 år sedan. Har redan hunnit med 3 resor och en fjärde planerad....
Vi har ringt men de har inget bra svar att ge utan det är bara att vänta.
En dyr och lång(sam) historia att träffa någon utanför EU.
USA verkar vara enklare...
glömde säga att våran ruta på migrationsverkets hemsida är gul iallafall och det står "i väntan på beslut".
[quote=74880542][quote-nick]Anonym (va??) skrev 2015-02-18 18:25:53 följande:[/quote-nick]Alltså det är helt sjukt. Jag kan inte fatta att ni inte får någon information. Speciellt när man gjort sin intervju och räknar med att beslutet kommer när som helst. Att vara på spänn så länge och utan att kunna planera måste kännas helt maktlöst. Jag vet inte om jag kommer palla mycket längre och jag har inte väntat i närheten av så länge som er. Ger MIG er ingen info, det verkar ju onekligen som om ni hamnat utanför E3, eller ansökte ni med pappersansökan?
Hoppas verkligen det kommer ett beslut snart![/
Vi ansökte via webben den 6:e februari -14 och min man fick intervjtid den 7:e april -14 och den gick bra. Sen så har det tyvärr inte hänt mera :/
vi har fått tid för intervju!!!!
nu på Måndag kl 18 svensk tid fick mail i måndags så vi hade jätte tur att det inte var så upptaget på konsulatet.
Tack så mycket!
Det känns helt underbart vi har haft ett distans förhållande nu i närmare 3 år och den senaste tiden har tärt extremt mycket på oss och våran relation då mina semester dagar tog slut för flera månader sen...
Det är verkligen tortyr det som MIG. sysslar med och jag hoppas inerligt att det snart är slut!
Vi ansökte sista Aug och ligger på Växjö enheten
Ni då?
Det ska jag definitivt!
TACK!
Hej alla någon som har sin ansökan i växjö och fått intervju tid för ansökan som registrerades i september
JA! Det underbara mailet kom IDAG, för en timme sen!
Ansökan: 3 september
Mail om att boka intervju: 20 februari
Tog 5 månader och 17 dagar att få mailet.
Umeå enhet.
(Ambassaden stängde precis just nu, så vi får ringa på måndag och boka tid)
Kundtjänst påstod igår att mitt ärende låg i kö och att ingen handläggare arbetade med min ansökan. Antingen har de ingen koll eller så öppnades ärendet idag.
Jag har inte fått mailet att skicka in bilder och flygbiljetter antagligen för att det redan är gjort i ansökan (utan att de bad om det).
Såååå glad. Nu går vi in i nästa fas: förebereda oss för intervjun, sen se hur snabbt beslutet kommer!!
Hej alla! Jag fick ett mail idag från Migrationsverket. Gissa om jag vart livrädd när jag såg att jag hade fått mail från M-verket.... Till min besvikelse var det tillkallelse för jobbintervju hos de. Hade hellre velat ha intervju inbjudan :(