Ellaa skrev 2015-04-21 04:24:23 följande:
Hej! Va... Ger de avslag för "lite bevis"? Svårt att veta exakt hur mycket man ska ha med sig ju. Min kille åkte idag till New York för att göra sin intervju på onsdag morgon och de vill bara ha med original av de sakerna vi scannade in. Tur att jag samlat ihop alla våra flygbiljetter sen innan jag flyttade till han i USA. Ska be han ta ut bilder också isåfall.
Fan vad jobbigt att man hamnar i den situation, ska man komplettera men då finns risken för försening osv. Jag som tagit hela saken med en nypa salt med bevis, dels för att vi redan varit sambos men ändå nu börjar man tänka om.
När sökte ni? Vilket land är han ifrån? (Om du vill svara på det). Vet du enhet? Är det papper- eller webbansökan?
Hoppas verkligen inte de är petiga och inser att det är på allvar. Lycka till. Tack för ditt inlägg, fått mig att tänka om och ska verkligen be min sambo ta med sig allt möjligt.
Hej! Jag hoppas dom är så smarta att dom hör av sig innan dom ger beslut om dom tycker det krävs ytterligare bevis eller komplettering.. Något annat borde ju inte få vara lagligt. Dock är det ju inget som dom verkar ha gjort med "Elaauuna"... Dom gick endast på det som togs med på intervjun..Det är ju helt sjukt att dom inte hört av sig och frågat om mer isåfall om dom inte tyckte bevisen räckte som dom tog med på intervjun.. Vi har ju också gjort intervjun, tog med bilder och flygbiljetten som visar att jag kommer vara här i 5 månader, dock åker jag hem om två veckor då jag redan varit här snart 5... :/ Vi ansökte 17 september 2014 och min sambo är ifrån Mexico :) Det är webbansökan men vet inte enhet , skickade ett mail men fick inget svar utav handläggaren ang det utan sa att det kan öppnas av vem som helst .. Lycka till på intervjun och ja ta med allt bevis, verkar ju som att det är bara bra, hellre för mycket än för lite :)