Inlägg från: Anonym (Vi väntar Beslut!!!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vi väntar Beslut!!!)

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Jag själv har varit Asylsökande och de hade sagt till min Fru att om jag åker tillbaka frivill inann de skulle ta någon beslut .. Sen kunde jag änsöka .. Normalt somm alla andra .. Men jag förstår inte dettaa ..dett är även enklare att fatta att allt är så sant för oss som har redan varit i sverige vi har bott tillsamans vi har allt planerat vi har bevis tillräckligt på allt .. Då varför måste de utredda mer .. Alla säger olika och man får aldrig rätt info men .. Vi får see vad som händer ..vi redan väntar på ett beslut :) det blev 1 och halv månad redan hoppas det tar inte så långt nuu ... Varifrån kommer din man Mimmipigg???

Anonym migrationslurasasylsökande???

Hade du fått någon avslag den tiden du var asylsökande i sverige ???

Det spelar mycket roll om du har åkt tillbaka i hemlandet innan de har fått någon beslut !!

(My personal opinion)

Jag har varit själv Asylsökande och ville komma i hemlandet själv gör att de så ?

Men om man väntar på ett beslut sen det är helt annan sak !! Jag tycker såå !!

Mimmipigg i vilken Stad bor din man i Albanien :) ..

Hej alla någon som har hört något senaste vad som händer med mhv???

Ansökan september 2014

Intervju mars 2015

Fprtfarande ingenting har de åkt till semester eller vad jobbar de ???

Innann man fick svar inom 2-5 veckor !!

Vad händer nu ???

Två månader och inget svar !!!!!!

Någon som har fåt veta något ???

Jobbar de verkligen på helgen med?

Någon som vet i vilka månader är de med beslutarände ???

Önskar er alla lycka till !!

Ansökt i den september 2014!!

I have a feeling att den vecka ska bli för massor :) vi som har ansökt i september hoppas att vi ska få någon svar läängst i två veckor !!! :) ;)

Vi har ju väntat tillräckligt redan .. Håller tummarna för den bästa .. Lykka till allla :) ..

Hej alla :)

Vi har ringt idag ocj frågat i vilken månad är de med beslutarände och de är i september nu :) vi som sökte i september får vi svar snart hoppas mest .. Jag ville bara dela med er :)

Idag är den dagen när jag hade träffat den världens bästa kvinna och för det jag är den lyckligaste man i heela världen :) :) :)

Lycka till alla och snälla alla ni dom får svar är ni snälla och dela detta info med oss också :) ...

Hej alla!!!

Varför bryr ni så mycket om vilken enhet är erat arände ???

Det nya systemet har blivit att när vårt/erat tur kommer då vem som helst i hela sverige kommer öppna ärendet för att utredda !!

Det var en enhet chef som svarade till mig så !!

Och de hade sagt att de har börjat med September (beslut) men jag har inte sett/hört någon som fick beslut i den vecka inte de som har sökt i September 2014 ..

Någon som har fått vetta något om September ansöknings/ intervjuad i Mars ?!

Håller tummarna att de börjar allvarligt att ta beslut .. Nesta vecka !! Lycka till alla :)

Hoppas hoppas som snart som Möjligt Jessib :) vi är i tur bara en vecka efter er hoppas ni får svar i den vecka :) :)

Det är rät tiden att vi ska få höra något !!!

Den 11 blir det 9 månader väntetid :/

Och 2 månader och 1 vecka sen intervju !!

Hoppas den bästa bara för alla !!

Hej Naabz!!

Dom väntetiderna räknas ifrån den dagen din ansökan är registrerat !!

Du får läsa detta !! Men det är dom som säger olika heela tiden ... Elaunna varför fick du avlslag??? Har du skickat mer bevis bilder ,flyggbiljeter , video , eran slekter som vitne !!! Så kan dom inte så enkelt ta ett negativt beslut om du provar det !!

Dey var en teamleader som hade svarat till mig för en månad sen att de håll på med några aränder ifrån juni-juli o sen hon hade sagt att dom har massor ifrån augusti ..

För 8 dagar sen rigde min fru igen migrationsverkett och de sa att de håller på med September aränderna !!! Som jag tänker de säger olika hela tiden bara för att man ringer ju varje dag och frågar sama frågor och självklart det är irriterande för dom också !!! Önskar er alla på den bästaa jag vi får väl se hur långt det tod det ska ta 2 månader sen intervju redan!!!! :/

Hej Joana !!

Vårt ärende ligger också i Uppsala . Vad har de sagt till dig jag också klarade intervjun den 23 mars men ingen info tills nu!!!

Till mig de hade sagt att de jobbar ite längre med Anknytnings!!!!!

Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid