Doffer skrev 2015-10-21 09:23:34 följande:
Jag "börjar" också bli otålig. Det som är mest frustrerande är att man väntar på obestämd tid. Jag har lite förståelse för migrationsverkets situation men dom verkar inte ha förståelse för att en del av dom som väntar inte bara kan sitta glatt och vänta utan att det faktiskt kan vara en riktigt jobbig väntan, speciellt med tanke på att den just är på obestämd tid. Jag själv klarar av att vänta men för min fru är det mer problematiskt av diverse skäl så för hennes skull så vill jag inte att det ska dra ut på tiden. Finns ju inget jag kan säga till henne förutom att jag är väldigt säker på att vi kommer att få uppehållstillstånd men just nu vet jag inte ens själv när det kan bli så då är det svårt att stötta henne...
Jag ska skriva ett mejl till min kontakt men det lär inte hjälpa, hon kan väl inget göra även om hon skulle vilja men jag hade gärna gått till migrationsverket i samlad trupp här i Göteborg om någon annan känner likadant. Vill gärna göra något mer än att bara sitta och vänta eller ringa samtal som inte ger något.
Det som skrämmer mig mest så att säga är väl det faktum att väntetiderna har ökat :/
Någon annan som känner likadant och vill dela med sig av sina tankar så gör gärna det.
Hej på dig
Jag och min fästman är i samma tidslinje som er.
Webansökan 29jan 2015
Intervjumail 21 juli 2015
Intervju i Ankara 28 juli 2015
Firar 5 års dag och förlovningsdag 1 nov och önskar så att vi får beslut då, trippelt att fira
Vi har ändå ställt in oss att vänta i 12-14 mån som det ser ut nu med alla ökande väntetider. Bävar inför uppdateringen av väntetiderna 1 nov!
Men, vissa här har ju sökt i januari i år och fått besked i sept/okt redan så hoppet finns!
Det är bara att ringa då och då samt hålla tummarna att vi drar en vinstlott i detta stora lotteri.
/ Anna