-
Ja faktiskt man blir helst nedstämd känns förjävligt att man inte kan då ett svar som faktiskt är på riktigt utan man får höra olika saker. Vi ansökte 27 september när ansökte ni då ?Ellaa skrev 2015-03-01 21:54:39 följande:Ja, samma här... Ringde en ggn till efter att vi båda fick tala med surgubben! Då talade jag med en annan man som verkade lite osäker på sin roll där, han sa inte så mycket mer än att det är bara att vänta och se. :/ Därför blir man nästan mer nedstämd efter ett samtal dit. När ansökte ni nu igen?
-
Heej ringde idag och inget bra svar nu heller :/ . Den jag pratade kunde fan ingenting hade fan lust och bara fråga vad hon gör där när hon inte äns kan svara på mina frågor det enda hon sa var jag vet inte avvakta på varje jävla fråga ohhh gud blir fan knäpp. Det här är fan inte ok dom kan inte hålla på så här vilka idioter är så jävla trött på allt nu och jobbigt för både mig men även min kille som väntar där nereEllaa skrev 2015-03-02 10:22:24 följande:Håller med, därför ska jag ringa en ggn till innan vi reser tillbaka till New York och väntar på svar där, lämna jobbet och allt... Ingen av oss vill åka dit på obestämd tid för att vänta ut svar. Vi hade hoppats på att iaf få mail om att boka intervjun innan 15 mars. Vi sökte 14 oktober, så vi är några veckor efter Er. Längtar tills ni får höra nåt för det kommer ge mig hopp! Ska ringa i veckan, skriver till dig då. Håller tummarna!
-
Vilken enhet har din fru ?Sivaji skrev 2015-03-03 10:32:57 följande:
Hej,
Jag ringde min frus enhet för att titta om det har hänt någon förändring i hennes visum. Fick svar från kvinnan i kundservice att hon har en handläggare numera. Vet ej vad detta innebär? Min fru har inte varit intervju heller, vi ansökte 141103. Kan någon berätta vad detta innebär att hon har fått en handläggare?
Tacksam för svar!
-
Ringde migrationsverket precis pratade med någon tjej som sa vi jobbar med september ansökningarna, eftersom ni ansökte elektroniskt så får ni ingen handläggare innan intervju utan vem som helst kan öppna ert ärende då får ni mejlet om intervju det jag kan säga är ni behöver nog inte vänta många månader utan mars april så får ni säkert en intervju tid och efter intervjun brukar det gå rätt fort
-
Ja mitt ärende ligger i växjö det var nån som hette jonna som sa att dom jobbar med september ansökningarna, ring du också nu och fråga vilken månad dom jobbar medAnonym (va??) skrev 2015-03-06 08:40:18 följande:Du ligger i växjö- jag ligger också i växjö. Var det dit du ringde? Jag ansökte i Aug. så jag ska ringa också nu i så fall. Kan du ge mig information?
-
Ja bara jag får något fort det där jävla mejlet orkar inte så jävla jobbigt kollar mejlen 10000 ggr om dan. Fyfan alltså att vi ska behöva vänta så här länge för att vara med nån man älskar det är lnte okejAnonym (va??) skrev 2015-03-06 08:50:50 följande:Det är intervjumailen hon snackade om. Ansökningarna är Juli-Augusti. Tyvärr.
Just nu tror jag ni i växjö ska räkna med 7 månader eller mer för hela processen. -
Någon som vart i kontakt med växjö enheten och har fått något bra svar ???
-
Hej ella neej tyväär inte hört något positivt alls ringde igår pratade med en tjej. Hon visste tyvär ingenting, tyckte det var väldigt konstigt att vi inte hört något ang något mejl och vi skulle hålla ut och hon inte kunde hjälpa mig. Hon sa också tyvär så håller vi inte det vi ska pga för många ansökningar vi får la vänta och se snart 6 månader de fan sjuktEllaa skrev 2015-03-10 14:30:21 följande:Hej Elsanna, nej känns hopplöst att ringa, de är som telefonsvarare nu med sina kan tyvärr inte svara på det. Förstår inte varför processen hanteras smidigare och mer effektivt ptminstone så folk kan få en uppfattning.
Hade faktiskt hoppats att nästa gång jag såg ett inlägg från dig här var att ni hade fått mail för att genomföra intervjun :( antar att du inte hört något? -
Ja man får faktiskt bättre svar här än att ringa till dom för dom verka faktikt inte veta något förstår inte varför dom jobbar där när dom vet ingenting . Vad har du gjort då hur går det för er ska du flytta ?Ellaa skrev 2015-03-10 16:08:19 följande:Fan då! Fick höra samma sak sist jag ringde, då tänkte jag äsch ger upp! Man får nästan bättre info från dessa sidor och andra. Jag och min sambo kollar mailen ständigt... Hoppas att man ska få se mailet. Jag hoppas ni hör nåt snart. Kommer vänta flitigt och förväntansfull på att läsa positiva inlägg!
-
Okeej fan va tråkigt du måste uppdatera när du hör något nytt och lycka till hoppas ni får ert beslut fort och att det självklart blir positivt men de är jag 100 på att ni får. Jah hoppas det är vår tur snartEllaa skrev 2015-03-10 17:24:36 följande:Jo, vi åker på måndag tillbaka till NY. Jobbat galet mycket senaste månaden för att lyckas ha råd att hyra något i NEW YORK igen, då hyrorna är så dyra! Sen får vi se hur snabbt det tar tills intervjumailet kommer.... Önska vi kunde vara kvar med hans 90 viseringsfria dagar som Amerikaner har tar slut på måndag. =( Läste en annan tråd ett par (sambo nyetablerat) ansökningsdatum: 1 september 2014, mail om intervju: 18 februari 2015... Intervjun är nu på fre, enhet okänd.