Smilla75 skrev 2015-06-11 22:42:57 följande:
Så dumt sätt att uttrycka sig, tvåmannabeslut, det säger ju inte personen som undrar någonting.
Handläggare har delegation på att ta beslut ensam vid bifall, det är alltså en handläggare som agerar som ensam beslutsfattare.
Vid avslag ska det alltid vara tvåmannabeslut, en handläggare och en beslutsfattare.
Att ett beslut blir tvåmanna betyder inte absolut avslag. Kanske har handläggaren inte arbetat tillräckligt länge för att få delegation, då är alla hans beslut tvåmannabeslut.
Jag hade nog hört mig för innan beslutet fattas, kanske finns någon oklarhet man kan reda ut.
Tack för svaret Smilla 75! Jag pratade med handläggaren imorse och på måndag ska han slltså " förbereda" ärendet för en beslutsfattare. Så ja det är ett tvåmannabeslut. Då frågade jag honom ifall han inte är beslutsfattande handläggare. Jo det är han sade han. Men inte i detta fall.
Ok ..då kan jag o min man o vårt ofödda barn ställa in oss på ev avslag då? Det är bara så jaj kan tolka det...
Iaf så skulle han o jag höras i nästa vecka så att jag får veta mer om kommande beslut