Inlägg från: Anonym (Vi väntar Beslut!!!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vi väntar Beslut!!!)

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Godmorgon alla !! Doroteis jag tycker att det är inte så bra ide att JO anmäla eu comission !! Snart blir de 9 mån för oss också men vi har tänkt så , att JO änmäla men inte os personliga , det är Advokaden som ska göra detta men först ska vi vänta 10 månader en månad + ger vi dom för att de har så mycket men vi får se vad de säger nästa vecka !!! Jag tycker att bästa ide är att consulera med en Advokad och se hur det funkar !!! Jag lovar er alla att de kommer aldrig svara med skoj till en advokad som de gör med mesta av oss !! Lycka till alla och ber er om ursäkt om min svenska :) ..

Hej Ella !!!

De låånga väntetiderna för dom som har varit asylsökande är bara för dom som har haft någon problem i sverige eller om dom har ju fått någon negativt beslut!! Så blir det låpngt väntan .. Dom som har ju åkt tillbaka frivillit .. Är helt annan sak ..!! Det betyder ju att deras ärende räknas lika som för alla andraa .. Imorgon blir de 9 mån väntan !! :/ då är tiden o ringa och få en förklaring ifrån dom !! Och Ella att bevisa det vad jag säger ska jag säga till min fru och fråga en gång till om det ;) ..lycka till alla någon som sökte i september och har fått nån handläggare eller beslut ???

Hej Deitch bra jobbat !!

Är du säkert på det ? Jag vill gärna kålla på det själv men detta länken som du delat öppnas inte !! Om du har nån official länk av den tråden är du snäll o dela det :) för oss blev det 9 mån och en vecka väntetid !! Ingen rätt info !! Hoppas du har så rätt DEITCH .!! Så man kan ju ha hop att något ska komma om en månad kanske !!!!

God luck Everyone !! It feels like a punishmet from migration in keeping us seperated from our most beloved persons !! Not fair to wait so long honestly we have done everything they have asked us .. All the docs 100% complete facts of us more than 300 photos !! The pappers we filled (formulars) the said it looks that they're all Ok !!! And 2 days ago i heard that two person who have applied on 2015 have already taken the pernitts!! Not online but att the ambassy .. This is really not Fair anyway we're trying to not loose our optimizm!!

Gratti grattis till er alla som har fått beslut :) och lycka till alla som väntar fortfarande .. Det verkas att de har börjat o handlägga september ärendes men man vet ju aldrig !!

På migv statistik står att tills nu 22 tusen personer har sökt asyl .. Det betyder att nu skulle de jobba 50% fortare .. Man får lite hoppa nu .. God luck igen :) :) ..

Gratti grattis till er alla som har fått beslut :) och lycka till alla som väntar fortfarande .. Det verkas att de har börjat o handlägga september ärendes men man vet ju aldrig !!

På migv statistik står att tills nu 22 tusen personer har sökt asyl .. Det betyder att nu skulle de jobba 50% fortare .. Man får lite hoppa nu .. God luck igen :) :) ..

Hejj alla ville dela med er ni som vill veta !!!

Vi ringde migv igår uppsala enheten och de sa att att komma på ett beslut efter intervjun det brukar tar 5-6 månader !!! Hoppas att det stämmer!! i september blir det 6 månader sen jag klarade med intervjun !!!

Jag har en fråga någon som kan hjälpa lite ??? De sa att vårt ansökan ser inte så kompleterad men de sa inte vad det är !! Vad mennar dom med detta gäller det om vi har skrivit nån fel eller sånt ?? Vi är säkert 1000% att alla documenter vi har skickat !!! Lycka till alla!

Hej Donna !!

Vi hade ansökt den 11 september ( två veckor före er !! Min fru har ju ringd i föra veckan och de sa till henne att det kan ta max/längst 6 månader efter intervju att dom ska komma med ett beslut men vi har gjort ansökan online !! Jag tycker att du ska ringa ambasaden till skopje för att dom är mest ansvarig för pappers ansökan!! ( my opinion)

Tror dom skulle ge dig en bättre svar än migv!!jag är också ifrån Kosovo ..

I 9 dagar blir de 10 månader väntetid .. Och nu har vi hopp att vi ska få höra något snart !! Men man vet ju aldrlig ! Lycka till alla ni dom har väntat mer än 9 månader HOPPAS at ni ska få beslut som fort som möjligt

MORE THAN 9 MONTHS WAITTING THIS IS NOT FAIR !!!

Grattis Deitch så kul o höra detta !! :) vilken tur du har heh grattis igen .. Kan du berätta lite vilken enhet ditt ärende var ??? :)

Hej Ella !!!

Är du snäll och skriv den US sidan som du säger ?? :) jag skulle gärna läsa lite på den sidan !!! I morgon blir det 10 månader väntetid för oss !!!

Tack Ella :)

If i had missing any documents or any facts so it would really take longer time for further investigation but we have everything what it needs Ella we have asked the migration about that (eftersom jag har varit asylsökande) but they have said that it has nothing to do with it !!! While i was in sweden as an asylumseeker ..i have been to the migration more than 10 times and they had told me also in that time that if you go back to your country as a Volunteer than can you apply just like all the others ..and cause u had said so my fiancee had called them about 2 months ago and they said again that asyl has nothing to do with it .. !!! I don't know who has given you infos like this !!

Our case is still in Uppsala and they said it will takes 5-6 months after interwiew to take a decision !!

Actually we are so comfused as much as we don't know who to believe !! I'm hopping that at least they'll take a decision until september !! Wish you all the best luck !!

Hej Ella!!

Du har så rätt !!

Min fru bor i Borås och den närmaste enhet är Kållared Göteborg eftersom i borås dom handlar bara asylsärender!! I

Hej du delicioousM!! I vilken datum har ni sökt ?? Lycka till !! :)

Hi everyone!! :)

I' back again i haven't read on the site for about two weeks cause my love has been here until today & didn't even think about migration during this time .. So my questions is for those who have applied on september 2014 ??

Has anyone recieved any decision or not yet .. Wish you all luck & most to those who are waitting more than 9 months !!!

Hejj bebivogel!!!

Har ni gjort pappersansökan eller ??

Till oss hade dom sagt att efter intervjun det kan ta up till 5-6 månader på att besluta !!

Ansökt den 9 september 2014 !!

Du Anonym (rötet) don't mess with Ella!!

Det är Ella som försoker o hjälpa och ge information om allt till alla och du skulle bli tacksam i stället !!

Ella vi ringde i föra Veckan och dom säger för tredje gången att väntetiderna just nu är ungefär 12 månader !!!

Så vi får väl se nu hur dom jobbar efter senestren !? Lycka till alla o mest ni som väntar mer än Nio Månader :)

Stort Grattis Göteholm2015

Så skönt o höra det :) :) :) jag hoppas du har öppnat vägen till våran tur nu haha :p vi sökte en vecka efter er Lycka till ;) känns att migv har börjat o jobba lite hårdare senast ^_^

Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid