• Naabz

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Lennypenny skrev 2015-06-12 08:12:44 följande:

Fick PUT Hurra!!!

Grattis Lennypenny Skrattande
    Äntligen så är er väntan över och jag önskar er all lycka i framtiden.
  • Naabz

Pratade med migrationsverket i måndags och ville höra mig för om hur arbetstakten kommer att vara nu i sommar nu när alla semestrarna börjar. Hon jag pratade med, Växjö enheten som jag tillhör svarade att hon endast kunde svara för Växjöenheten och att de kommer att alltid minst att ha 50% bemanning men att vi måste vara beredda med längre handläggningstider nu i sommar. För övrigt så sa hon att de jobbar med ärenden som ligger i slutet av juli och början av augusti.
    Glad midsommar på erSolig

• Naabz

Stort grattis till er ALLLK! Glad

Sen undrar jag hur ni andra loggar in där ni säger att ni loggar in. Jag försöker men inget händer.

• Naabz

Ringde växjöenheten för en stund sen och fick inte ut ett skit förutom ett sämre humörRynkar på näsan.
    Om ca en vecka så går vi in på månad 10 och enligt killen så som svarade så går det i strikt ordning för "normala" fall och ingen kommer före i kön. Vi alla som hängt på den här tråden ett antal månader vet ju mer och mer att så inte är fallet. Nu senast är det ju ALLLLK som vi vet här på tråden som är klar och som inte har haft nån förtur eller nåt dylikt. Leker de med oss där på migrationsverket eller har de verkligen noll koll på med vad de håller på med. Ibland så tror jag att de diskriminerar oss på nått sätt. På vilket sätt vet jag inte men på nåt sätt så gör de skillnad på folk och folk. De säger att de inte ens har öppnat mitt fall och då undrar jag verkligen hur de kan ta andras fall som sökt efter mig och ge beslut före mitt!
    När det gäller så här långa väntetider så får det fan inte handla om "tur" om när man ska få besked eller inte. 
    Förut så blev jag förbannad och irriterad på människor som trängde sig i kön på konsum eller på systembolaget men det va INNAN jag visste hur en KÖ på migrationsverket fungerar....dvs inte alls!!!!

• Naabz

Hej alla.
    Varit lugnt nu ett tag här på tråden tycker jag. Är det ingen som hört nåt nytt eller har ni som mig börjat krokna på det här? Ringde iallafall  till migrationsverket i VäxjöDöd precis innan stängningsdax igår och kvinnan som svarade sa att jag hade en minut på mig att fråga och att hon redan hade svaret på min fråga...hon skämtade lite förstås. Igår så gick vi in på månad 10 och fortfarande inte hört nåtDemon.
    Hon sa däremot att de nu i sommar så kommer de att prioritera ansökningar från studenter som ska plugga på universitet här i sverige så att de ska hinna med skolstarterna i höst. Vet inte vad det kommer att innebära för oss andra här på forumet med det lät inte särskilt positivtRynkar på näsan

• Naabz
    Ellaa skrev 2015-07-01 22:38:18 följande:

Senaste Nytt:

En person på Flashback har fått beslut! (Beslutet oklart men förmodligen bifall)

Ansökan: 5 oktober 2014

Land: USA

Hej Ellaa...såg oxå personen på flashback. Tror du det är sant som hen skriver? Man blir ju väldigt rädd när man läser att det kan gå till så som hen beskriver det.
  • Naabz
    Deitch skrev 2015-07-03 12:34:18 följande:

Ansökan: 2014-10-15
    Intervjumail: 2015-04-14
    Intervju: 2015-04-22

Beslut: 2015-07-03
    2 års UT!

Hade ingen handläggare fram t.o.m. igår.
    Handläggaren hade inte tittat på den 09:00 imorse.
    Skulle se om han hade tid idag, 2.5 timmar senare: beslut.

Med andra ord, även om han använde alla 2.5 timmarna (vilket jag tvivlar på, han gjorde nog annat också) till att kolla på våran ansökan, så tog det just det, under 2.5 timmar.

Stort grattis till er DeitchGlad
    Kom precis hem från jobbet och blev glad för er skull när jag läste att ni fåt put men samtidigt rasande  på migrationsverket. Ringde dem idag och fortfarande så kunde de inte säga nåt. Som jag skrivit tidigare här så tillhör vi oxå växjö och vi sökte den 30 augusti. Inga ytterligare utredningar eller kompletteringar har behövts. Intervjun gjorde frugan den 3 eller den 4 mars...minnns fan inte längre...det ända jag kommer att minnas är hur fan hur mycket de ljuger där på verket. Deitch....jag är fan desperat nuGråter
    Skulle vilja be dig om ert ärendenr. och kanske bara efternamnet så kan kan använde er som referens när de börjar att ljuga igen så och så att jag kan berätta för alla här sen varför det blir såhär. Det är fan inte ok att det ska hänga på tur.
  • Naabz

Eller om det känns bättre för dig så kan du få mina uppgifter och sen kontakta dem du och höra varför det blir så... kan fan inte sova...kokar!!!

• Naabz
    Ellaa skrev 2015-07-05 00:01:31 följande:
    nabz, om jag inte minns fel så hade LEnL också Växjö enheten och ansökte 13 augusti, så kan betyda att ni är näst på tur! Hoppas!
    Hej Ellaa och tack för peppenGlad
    Klart jag hoppas och jag hoppas innerligt för alla som väntar ska få besked snart. Jag hoppas verkligen att alla andra som sökt efter oss inte ska behöva vänta lika länge som vi har gjort...och alla andra stackare som har väntat upp emot 2 år för att få besked. Och det är bara besked...tänk då alla som får ett negativt besked efter så lång tid...brrrr....vågar inte ens tänka tanken. Själv så utgår jag ifrån att det blir ett positivt besked nu när "om" beskedet kommer.
    Det som stör mig så oerhört är migrationsverkets sätt att behandla oss som sitter i deras nät. När de tycker att det är jobbigt när vi ringer och frågar hur det går när man redan väntat i 7,8 eller 9 månader. Tror dom att vi ringer dem för att det är roligt och för att vi inte har nått bättre för oss??? Blir så förbannad oxå när de ljuger oss alla rakt upp i ansiktet när de säger att vi som är i det elektroniska systemet går i turordning...jo tjena. Hade det varit i någon annan bransch så hade det varit fett olagligt att bete sig så...att gynna några medans alla andra får fortsätta att leva i ovisshet hur länge som helst. Tänk om universiteten hade samma system vid antagningarna...att man kom in på "tur" och alla andra får vänta på nästa termin och hoppas istället. Just nu så känner jag att även om jag får besked snart så kommer jag aldrig att komma över hur migrationsverket har kört över oss människor på ett rått och brutalt sätt. De gör oss galna..vi sitter här och gissar och tolkar det minsta lilla som avviker från deras "noll informations taktik"
  • Naabz
    Sima25 skrev 2015-07-10 12:56:13 följande:

Ansökte: 23.7.2014 . Jag skrev till M. V. Om väntetiden . Detta är deras svarDue to a high workload the waiting times are long. In general, an application for example regarding residence permits based on family ties requires an interview. That means that more investigation needs to be done in the case and the application will then take more than nine months to be processed. It can also take longer than that since the estimated waiting time is not a maximum waiting time. The waiting time is based on how long does who received their decisions the last few months waited. It?s an approximate waiting time for all applications. There is nothing missing in your application at the moment and if we need more information, you will be contacted. You will also be contacted when we have more information about your application.

Då har du snart väntat i ett år utan besked. Vilken enhet tillhör du? vilken land ansöker din partner ifrån?
Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid