Ott skrev 2015-04-21 22:12:02 följande:
Jag ser att det är många som har tagit upp det här med bevis på förhållandet. Vet ni om man ska bifoga sådana bevis i själva ansökan eller räcker det med att ta med dem till invervjun?
Min pojkvän gjorde sin ansökan 27e mars, och i och med att migrationsverket i tidigare mejlkontakt med mig har sagt att om de anser sig behöva bevis så kommer de fråga efter det, så bifogade vi inget sådant alls i ansökan. Vi bifogade inte heller något personbevis för mig, för det efterfrågades inte.
Har vi strulat till det för oss själva?
Hej ott
Jag själv har skickat kopia på min och min mans pass, stämpel på pass för mina resor till honom. Och vår vigsel som är översatt till engelska & stämplat från irakiska utrikesdepartment, då vi gifte oss där. Men jag skickade ingen kopia på personbevis för jag registrerade vårt äktenskap och dagen efter ansökte jag så jag bara skrev i en kommentar att jag har registrerat vårt giftermål och väntar på svar från skatteverket (det är en i kundtjänsten som sade att jag skulle göra så). Men har inte befogat foton för den tog emot bara papper.