Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid
Är din irakiske man svensk medborgare? Om han är det hur länge har han varit det?
Jag frågar bara för att vi ska kunna förstå vilka principer som Migrationsverket använder för sina beslut.
Är din irakiske man svensk medborgare? Om han är det hur länge har han varit det?
Jag frågar bara för att vi ska kunna förstå vilka principer som Migrationsverket använder för sina beslut.
Hej allihopa! Jag har läst i detta forum länge och har även skrivit några gånger. Har dock ny information att berätta nu.
Ringde till våran handläggare förra veckan och tänkte fråga hur det går och vilka ärenden hon jobbar med för tillfället. Får då svaret att hon ej är våran handläggare länge??? Svaret på varför är för att varje handläggare har haft för många ärenden så dom har helt enkelt tagit bort vissa. Tänkte då fråga om numret till våran nya handläggare och då svarar hon att vårat ärende ligger och väntar på att få en handläggare precis som förut. Känns så himla hopplöst nu. Har fått höra att det kan ta upp till 18 månader men också upp till 20!
Någon annan som har erfarenhet av Sundsvalls enheten? Vilka ärenden jobbar dom med osv?
Ansökan: 16092015
Enhet: Sundsvall
Land: Albanien
Pappersansökan
När sökte din kvinna? Sökte hon med webansökan? När fick hon intervjumail? När genomfördes intervjun? Vilket lands ambassad? Har ni skrivit fullmakt?
Jag undrar vem som får beslut inom 6 månader uppenbarligen ingen av oss som skriver här. Är man konspiratoriskt lagd skulle man kunna tro att 35 % inom 6 månader är helt fabricerat?
I senaste statistiken från MIGV kan man iallafall se att antalet ansökningar som bifallits i anknytningsärenden inte blivit lägre än tidigare i år. 3747 har fått UT i september. Endast februari och mars har högre siffror.
Hej allihopa!
Jag börjar fundera och bli lite nervös ang intervju och om jag skulle få ett komplettering samtal!? För jag minns inte allt i detalj vad vi skrivit i ansökan. Vi har varit 100% ärliga i vår ansökan men tänk om jag te.x inte minns eller minns exakta detaljer om dom skulle vilja höra det? Mannen minns lite men tänk om han eller jag eller båda svarar fel och så? Vad händer då? Vad ska vi göra?
Har sett att man kan beställa hem vissa papper? Men saken är den att vi båda är i hans hemland under hela väntetiden, kan man ge adressen hit och dom skickar hit papprena??
/ sjukt nervös
Vi har fått beslut!!! :) :) :)
Klockan 21.15 kom mailen! !
Om d e negativt eller posetivt svar får vi veta imorgon när vi ringer konsulatet!
Ansökan: 3 Jan
Intervju mail: 15 maj
Intervju: 22 juni
Beslut: 12 oktober
Så nervös men otroligt hoppfullt glad o chockad!!! :)